Ik heb hier mijn slicewerk:
http://linkspel.com/test/

Het lukt me maar niet om de inhoud naast het menu te plaatsen in Firefox. Als ik "float" (css) gebruik worden het menu + inhoud onder "container" geplaatst. Dit vind ik wel heel vreemd. Is die misschien een firefoxbug? Ik ben nu al in totaal 3 uur bezig geweest om de header topmenu menu_left en content in 1 container te krijgen.

Wie weet hier de oplossing voor?

div.menu_left {
background:#F2EBE6 none repeat scroll 0 0;
border:1px solid #CDC9C6;
float:left;
width:209px;
}

div.content {
background:#FFFFFF none repeat scroll 0 0;
border:1px solid #CDC9C6;
float:right;
width:558px;
}

Edit:

Je doctype is ook niet goed, gebruikt deze b.v.:

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-strict.dtd">
geef aan het menu dit mee
.menu { float: left; /* rest van opmaak */ }

aan de inhoud geef je dit mee
.inhoud { float: right; /* rest van opmaak */ }

en onder die 2 divs, dus eigenlijk waar de divs in staan plaats je dit
<div class="clear"></div>

en daar geef je dit aan mee
.clear { clear: both; }
wat gebeurt er als je menu_left en content een float left geeft?

je kunt ook een div om menu_left en content heen zetten, en dan beide een float left geven. je kunt dan de omringende div positioneren t.o.v. het menu
Dit had ik zelf ook al gedaan. Maar je ziet nu in firefox dat de container maar tot onder het topmenu doorloopt.
(voor de duidelijkheid heb ik de border even #000 en 5px gemaakt)

EDIT: sorry, dit was reactie op eerste bericht. zal nu even de andere reacties doornemen
nu werkt het toch?

-edit-
ps: moest je de oude layout met dit willen vervangen.. NIET doen.. kvind de oude veel beter..
Volgens firebug moet je dit ook nog doen:
div.container {
overflow:auto;
}

Meestal zet ik dit op "visible" maar dat lijk niet goed te gaan, ligt misschien aan de "foute" doctype.
@paradox: Nee, dit had ik inderdaad ook al geprobeerd. In IE doet die het perfect maar in FF houdt de container er mee op bij het topmenu.

EDIT:Ik heb alles nu geprobeerd, maar het werkt helaas nog niet. Misschien nog meer dingetjes wat het kan zijn? Alvast bedankt

EDIT 2: @ Paradox: nee, die oude site blijft, dit wordt een 2e project, alleen teksten+titels kloppen niet.
Met je dat van mijn laatste bericht ook gedaan?

Ik zie het nl niet op je site?
yamahadt50r schreef op 21.10.2008 19:23
@paradox: Nee, dit had ik inderdaad ook al geprobeerd. In IE doet die het perfect maar in FF houdt de container er mee op bij het topmenu.

EDIT:Ik heb alles nu geprobeerd, maar het werkt helaas nog niet. Misschien nog meer dingetjes wat het kan zijn? Alvast bedankt

Heb je die clear er bij gezet?
in een apparte class dus?

clear
css
.clear { clear: both; }

html
<div class="clear"> </div>
Deze heb ik (om het te testen) voor menu left gezet:<div style="clear: both;">
en deze na content: </div>

Reageren