Beste,
Hoe kan ik zonder phpmyadmin dit toevoegen in een tabel?

INSERT INTO `MIJNDATABASE`.`pagina` (
`id` ,
`paginatitel` ,
`paginatekst`
)
VALUES (
'1', 'De titel van de link', 'inhoud'
);

ik heb geen toegang tot phpmyadmin maar wel ftp dus is er een mogelijkheid om dit toe te voegen in de database door middel van een phpscript?

mvg.zerorocks01
Nee lars.

Iig niet 1-2-3 als je alleen ftp toegang hebt.
een vriend van mij zij dat het mogelijk was maar hij wist niet hoe ...
Karl schreef op 22.10.2008 17:22
Nee lars.

Iig niet 1-2-3 als je alleen ftp toegang hebt.

hoe zou ik het dan moeten doen???
Via php kan het uiteraard. Maar dan moet jij wel die database in kunnen, dat lijkt me vanzelfsprekend.
Als je wat wilt toevoegen maak dan gebruik van edit:

Als je commandline toegang hebt kan je het via de commandline importeren...
Karl schreef op 22.10.2008 17:44
Als je commandline toegang hebt kan je het via de commandline importeren...
Geen toegang tot phpmyadmin maar wel tot de commandline? Lijkt me sterk...

Maar wat is er mis met een simpel PHP scriptje schrijven waarin je een INSERT query uitvoert? Uiteraard zul je dan altijd nog de database connectie gegevens moeten bezitten, maar dat lijk me vanzelfsprekend.
Blanche schreef op 22.10.2008 17:47
[quote='Karl schreef op 22.10.2008 17:44']Als je commandline toegang hebt kan je het via de commandline importeren...
Geen toegang tot phpmyadmin maar wel tot de commandline? Lijkt me sterk...[/quote]
Dat leek mij ook, daarom begon ik er ook niet gelijk over....

Maar wat is er mis met een simpel PHP scriptje schrijven waarin je een INSERT query uitvoert? Uiteraard zul je dan altijd nog de database connectie gegevens moeten bezitten, maar dat lijk me vanzelfsprekend.

Ik denk te moeilijk.... Dit is idd veel simpeler.
Is geen probleem. Gewoon een PHP scriptje met iets van mysql_query() maken en aanroepen en klaar.

Maar als je FTP toegang hebt kun je ook gewoon phpMyAdmin zelf er op zetten :D
[quote='Karl schreef op 22.10.2008 17:44']Als je commandline toegang hebt kan je het via de commandline importeren...
Geen toegang tot phpmyadmin maar wel tot de commandline? Lijkt me sterk...

Maar wat is er mis met een simpel PHP scriptje schrijven waarin je een INSERT query uitvoert? Uiteraard zul je dan altijd nog de database connectie gegevens moeten bezitten, maar dat lijk me vanzelfsprekend.[/quote]

Staat er zo een script op de site???
Zoek naar SQL-Buddy. Stuk beter dan dat PMA..

Reageren