Ik heb een probleem dat is als je te veel tekst intypt in de ene div dan gaat de copyright niet mee?

dit is mijn css van die drie divs.

div#submenu {
float: left;
width: 160px;
background: #fff;
border-right: 3px solid #000;
border-top: 3px solid #000;
border-left: 3px solid #000;
border-bottom: 3px solid #000;
}
div#inhoud {
float: right;
width: 600px;
padding: 0 20px;
background: #fff;
border-right: 3px solid #000;
border-top: 3px solid #000;
border-left: 3px solid #000;
border-bottom: 3px solid #000;
}
div#copyright {
background: url(images/balk.png) repeat-x;
color: #000;
position: absolute;
width: 100%;
bottom: 0;
left: 0;
text-align: center;
} 

plaatje van wat het nu is:
Dat komt omdat die div absoluut gepositioneerd is. Dan hangt zijn positie van zijn parent af.
hoe zou ik dit kunnen oplossen?
Als volgt:

Je hebt twee divs die je float. Plaats daar nog een container-div omheen en geef die:

overflow: hidden;
width: 100%;

Onder die container div plaats je dan je copyright div, zonder die position absolute.
Hij doet het dankje
hoezo zou je het zo kunnen doen dat die copyright wel onder staat als er niet genoeg tekst staat om het naar te beneden te doen?
snap het niet? daar staat toch
position: absoluut; in dat kan dan toch niet?
Jawel, maar die CSS zit gewoon wat anders in elkaar dan in het voorbeeld van de topicstarter. Position absolute moet je alleen gebruiken als je precies weet wat je doet, vind ik.
Jan Koehoorn schreef op 22.10.2008 22:02
Jawel, maar die CSS zit gewoon wat anders in elkaar dan in het voorbeeld van de topicstarter. Position absolute moet je alleen gebruiken als je precies weet wat je doet, vind ik.

Aanvulling hierop: Het meeste is prima te stylen met floats en een position:relative; hier en daar. Absolute / fixed gebruik ik zo min mogelijk. Met floats zijn ook de onderlinge browserverschillen miniem, bij absolute/ relative positioneren wordt dat vaak ook al lastiger.

Reageren