Als ik naar www.website.nl/ ga, dan opent de index.php in mijn website root (logisch)
Nu wil ik dat wanneer ik naar www.website.nl/iets/nogiets ga, ik niet naar de folder ga, maar gewoon naar de index.php uit de eerste link, en dan met " iets/nogiets" als variabele die ik in mijn index.php kan opvragen.
Hmmz hoe ik het nu zie moet ik voor elke mogelijke variatie een regel in mijn .htacces maken.
Ik wil eigenlijk een url als: webroot/controller/functie/param1/param2
Dus dan moet ik de voor volgende rewriterules hebben
webroot/controller/functie/param1/param2
webroot/controller/functie/param1
webroot/controller/functie
maar hoe zit het als ik nou gewoon variabel wil zijn in aantal params? Is er niet een manier dat ik bij wijze van, gewoon 20 params kan gebruiken?
Volgens mij is de zoekfunctie van phphulp en google kapot, of het zelf initiatief van bezoekers is wel ERG slecht.
Is volgens mij al de 10e post afgelopen week waarop het antwoord 'mod_rewrite' was... Zoek even op het forum, zijn deze week wat goeie tutorials voorbijgekomen
Sorry Rens. Ik had wel gezocht, maar dan op "url" met dingen. ik ga nu even op mod rewrite zoeken hier
mod-edit:
Bumpen
Twee of meer keer achter elkaar in een topic posten, voordat andere forumleden gereageerd hebben, heet "bumpen". Omdat het opdringerig overkomt is bumpen pas na 24 uur toegestaan. Bumpen kan een reden zijn voor de admins en mods om een topic te sluiten. Gebruik het knopje om je tekst aan te passen indien nodig.
Nee, de . match al alle tekens, dus ook een / op het einde.
Verder zal deze combinatie ook niet werken. Allereerst gebruik je als RewriteBase /site/admin/, dus moet je in je RewriteRules alleen de delen van de url opnemen die daarop volgen. Ook heb je in je RewriteRule het deel '/controller/functie' staan, maar dat zie ik nergens in je url terug.
Nog maar eens even goed die handleiding doorlezen, want je zit nog niet helemaal op het juiste spoor...