Goedemorgen PHPHulpers,

Ik ben bezig met een menu, waarin Item knoppen staan, en op dezelfde lijn een login hoort te komen.

Als ik nu:

<div id="category">
   ITEMS | ITEMS | ITEMS
</div>
<div id="login">
   INPUTVELD
</div>

gebruik, krijg ik als uitkomst: http://www.envyum.nl/divs.jpg

Zet ik er een float:left; bij
krijg ik deze uitkomst:
http://www.envyum.nl/float.jpg

Enig idee hoe ik het WEL kan fixen?

CSS:

#spacermenu{
	height: 39px;
	background: url('../images/spacermenu.jpg');
	background-repeat: repeat-x;
	text-align:center;
}
//Spacermenu is de gehele balk(fungeert dus als soort container).
#category{
	font-family:helvetica, tahoma;
	font-size: 14px;
	font-weight:bold;
	color: #535353;
}
#login{
	font-family:helvetica, tahoma;
	font-size: 12px;
	color: #535353;
}
Ivo schreef op 01.11.2008 12:21
dan neem je een body met daarin een div content ofzo die bijv width van 800px heeft, daarin heb je spacermenu met 800px width, daarin dan de category en login

als ik de spacermenu 800 breed maakt, rekt ie dus niet meer mee over de pagina he..
nee, en? Ben je van plan een heel scherm te gebruiken met je site ?
Het is niet de hele website die doorloopt, het menu en de content etc. staat in het midden uitgelijnd.. de spacers van het menu, de header en de footer lopen helemaal door van links naar rechts.. Dont ask why, de klant is koning:-)

Edit:

heb een soort minicontainer bij spacermenu ingezet van 1000px breed, die gecentreerd... nu kan ik dus een fixed width gebruiken voor de login en de items.

Dan mijn volgende vraag weer(Wordt je er niet moe van?:P)
ik moet die website op position:absolute; hebben(zodat hele lage resoluties het ook kunnen zien zonder alles onder elkaar gaat staan), maar als ik dat doe kunnen mijn spacers niet meer voor de volle 100% doorlopen. enig idee hoe ik dit op kan lossen?

Dus de container staat nu op absolute, maar dan blijft ie ook 1024px breed, en wil niet meer verlengen..
edit:Fixed

SanThe <3

Niet Bumpen:

Tijdnood is je eigen fout.
Nog een 'illegale bump' en hij gaat dicht.

Twee of meer keer achter elkaar in een topic posten heet bumpen. Bumpen is pas na 24 uur toegestaan en kan een reden zijn voor de admins en moderators om een topic te sluiten. Gebruik indien nodig de knop om je tekst aan te passen.

SanThe.

Reageren