Ik zat dus wat rond te kijken naar OOP na die geweldige tutorial van PHPErik over OOP. Maar wat me opvalt is dat veel tutorials meteen een hele hap code verklaren, en niet gewoon simpel beginnen. Dat kan ook aan mij en mijn zoekkunsten liggen, maar toch :o
Uit eindelijk heb ik dit stuk code in elkaar gezet, en ik weet 100% zeker dat dit toch wel zou moeten werken, maar het geeft steeds dezelfde error, namelijk:
Parse error: syntax error, unexpected T_STRING, expecting T_OLD_FUNCTION or T_FUNCTION or T_VAR or '}' in /monkey/OOP/pagina1.php on line 5
De code:
<?php
class Monkey
{
public $name = 'aapjuh';
public $gender = 'male';
function myInfo()
{
echo $this->name;
echo $this->gender;
}
}
myInfo();
?>
dat is slim Henk! Ik heb WAMP namelijk al, maar door dat ik een server host heb gebruik ik die altijd met ftp, wel zo makkelijk om meteen te uploaden :p
En tevens zo gevaarlijk aangezien je script waarschijnlijk direct voor iedereen te benaderen is? Oftewel een kwestie van een foutje over het hoofd zien en je hebt een potentieel lek gecreƫerd.
Nee, test liever in een afgesloten omgeving waar niemand bij kan. Bij voorkeur een test server die hetzelfde geconfigureerd is als de productieserver.
ps. En die testserver kan natuurlijk ook gewoon localhost zijn ;-)
Klopt maar ik gebruik meestal een test. of /test/ plaats. En mijn scripts zijn nog niet zo gevaarlijk. Ik werk zelden met mysql of iets dergelijks.
Maar je hebt inderdaad gelijk als het om persoonsgegevens ofzo gaat, maar bij mij gaat het nog om onschuldige scripts.