Hallo allemaal,

ik heb een applicatie geschreven in PHP. Nu werkt deze in firefox goed, zonder enige problemen.
Nu ben ik het systeem gaan testen in IE maar hier loopt hij op sommige punten (soms) vast. Hierdoor moet de browser opnieuw opgestart worden. De CPU gaat ook meteen naar de 100%

Nu is het zo dat het 9 van de 10 keer wel goed gaat.. Dus een echte fout in de code kan het in mijn ogen ook niet zijn.
Ik had vernomen dat IE ook erg strikt is op javascript. Deze code heb ik door meerdere validators laten controleren, ook aangepast, maar zonder resultaat.

Ik heb het systeem op meerdere PC's getest maar allen met hetzelfde resultaat: Het systeem loopt (wel op dezelfde plekken) SOMS vast.

Heeft iemand enig idee hoe het kan zijn dat IE (het ene moment wel en het andere moment niet) vastloopt en firefox helemaal niet, en nog belangrijker wat kan ik er aan doen?

Hoop dat jullie mij kunnen helpen!

B.V.D.
Dennis Lelieveld
Ik heb het probleem kunnen reproduceren.

Ik zie dat internet explorer aangeeft "Gereed, maar met fouten op de pagina.". Wellicht dat je eens kunt kijken waar dat door komt.
@nils

Maar kan jij dan ook nog bekijken welke fouten dat zijn?? Bij mij hangt IE op dat moment namelijk al.
heeft het niet toevallig met de cache te maken van ie7??
Robert_Deiman schreef op 06.11.2008 14:18
@nils

Maar kan jij dan ook nog bekijken welke fouten dat zijn?? Bij mij hangt IE op dat moment namelijk al.

Dat wou ik even gaan bekijken, maar er is een check toegevoegd om IE6 te weren. Jammer dan.

Sterker nog, dit is een leuke, ik gebruik firefox 3.0.3 maar ook daar krijg ik de melding dat ik er niet op mag met deze browser.

EDIT:

en dat is nu verholpen. Met IE6:

regel 464 document.getelementbyid(...) is leeg of geen object
Dat wou ik even gaan bekijken, maar er is een check toegevoegd om IE6 te weren. Jammer dan.

Dan heb ik zoiets van, waarom...
Waarom mensen buitensluiten die nog IE6 gebruiken.
Als je je website goed bouwt, doet ie het ook prima in IE6.
Ik heb nu in voor firefox een programma genaamd Firebug geinstalleerd.. In dit programma kan ik zien wanneer er iets mis gaat (soort van webdeveloper maar dan uitgebreider).

Ik zie nu dat ik op het punt waar IE soms vast loopt (soms) een error krijg waar firefox gewoon overheen gaat. Het gaat hier om error 407

http://www.w3.org/Protocols/rfc2616/rfc2616-sec10.html#sec10.4.8

Er is in dit programma te zien dat firefox de opdracht dan meerdere malen uitvoert tot dat deze lukt.. Zou het zo kunnen zijn dat dit in IE niet het geval is waardoor hij vastloopt? Of dat IE het wel probeert maar het probleem niet verholpen krijgt?

En beter nog.. Is er iets aan te doen?

B.V.D.
Dennis Lelieveld

Reageren