Hallo allemaal,

ik heb een applicatie geschreven in PHP. Nu werkt deze in firefox goed, zonder enige problemen.
Nu ben ik het systeem gaan testen in IE maar hier loopt hij op sommige punten (soms) vast. Hierdoor moet de browser opnieuw opgestart worden. De CPU gaat ook meteen naar de 100%

Nu is het zo dat het 9 van de 10 keer wel goed gaat.. Dus een echte fout in de code kan het in mijn ogen ook niet zijn.
Ik had vernomen dat IE ook erg strikt is op javascript. Deze code heb ik door meerdere validators laten controleren, ook aangepast, maar zonder resultaat.

Ik heb het systeem op meerdere PC's getest maar allen met hetzelfde resultaat: Het systeem loopt (wel op dezelfde plekken) SOMS vast.

Heeft iemand enig idee hoe het kan zijn dat IE (het ene moment wel en het andere moment niet) vastloopt en firefox helemaal niet, en nog belangrijker wat kan ik er aan doen?

Hoop dat jullie mij kunnen helpen!

B.V.D.
Dennis Lelieveld
Omdat het Microsoft is? Dat rammelt altijd wel.
Ja dat ben ik totaal met je eens.. Maar het is geen oplossing! Het wordt lastig om een bedrijf te verplichten om firefox te gaan gebruiken..
Kijk of alles 'valid' is. Als dat zo is, dan houdt het naar mijn idee op.
Heeft weinig met PHP te maken, immers produceert die gewoon html. Je moet gaan kijken naar je Javascript...
Arjan Kapteijn schreef op 06.11.2008 12:53
Heeft weinig met PHP te maken, immers produceert die gewoon html. Je moet gaan kijken naar je Javascript...

Ja, natuurlijk, niet aan gedacht. Maar Javascript draait natuurlijk local.
Je geeft aan in de eerste zin dat je een applicatie geschreven hebt in PHP. Dat is gelukkig server-side zoals je zelf wel weet en levert geen problemen op.

Maar je hebt dus ook stukjes Javascripts in je applicatie verwerkt? Dan zou ik die stukjes Javascripts eruit halen kijken of het probleem dan nog is en zo langzaam-er-hand gaan troubleshooten.
Wanneer je naar relaties gaat.. en het bedrijf 'Organisatie B' selecteert. Zie je rechtsonder contactpersonen.
Wanneer je nu dubbelklikt op "Hanger, T de" krijg je zijn gegevens te zien. sluit hem dan weer als en probeer het nog een keer.. Dit gaat 'meestal' een aantal malen goed en hierna loopt hij vast..

Dit is alleen in Internet Explorer. Ik heb IE6 gebruikers buitengesloten omdat hier het probleem niet zit.

Misschien hebben jullie er iets aan..

B.V.D.
Dennis Lelieveld
Dennis,

Ik heb hetzelfde probleem. Het ging bij mij gewoon om een foto pagina, waarin ik een img en a tag echo. Alles was valid. Niks raars dus.

Heb er ook geen oplossing voor gevonden.
En toen werd het heel stil rondom mijn vraag... Niemand die nog ideeën heeft?
Ik kan niets anders bedenken dan dat er toch een fout(je) zit in je JavaScript waar IE niet mee om kan gaan. Dit hoeft overigens niet een fout te zijn die die zelf als dusdanig herkent, maar blijkbaar komt die na een paar keer in een lus terecht waar die niet meer uit komt o.i.d.

Reageren