Hallo allemaal.

Ik moet voor school een webshop bouwen in PHP. Ik kan goed overweg met php en mysql. Geen probleem dus. Alleen de sessies heb ik nog nooit eerder mee gewerkt.

Ik heb even op internet gekeken naar de werking van sessies. Hier kwam ik alleen de hele erge basis tegen. Dus 1 ding toevoegen en verwijderen. Met een webshop is het alleen wat ingewikkelder. Ik moet meerdere dingen in sessies kwijt. Denk aan productnummer en het aantal. Dit kan ik gewoon doen door te werken met een scheidingsteken als een comma volgensmij. Maar ik kom er ECHT NIET uit. Hoe controleer ik of productnr al in sessie staat zodat er dus 1 bij aantal bij gezet kan worden? Hoe splits ik aantal en productnr in de sessie?

Kan iemand voorbeeldscriptje maken met zoiets als dit:
$productnr = $_GET['productnr'];
$aantal = $_GET['aanta;'];

Dit wil ik in sessie zetten. Dat is nog niet zo lastig. Kan gewoon met bijv. $_SESSION['cart'] = $productnr".|".$aantal;

Maar er moet controle komen of toevallig al sessie is met dat productnr. als dat zo is moet hij die sessie veranderen. dus aantal van die sessie naar 2 zetten

Alvast bedankt!
Geef de line eens waarnaar verwezen wordt. Waarschijnlijk probeer je een var die geen array is uit te lezen als ware het een array()
Dat ziet er geweldig uit, maar ik had een vraag.

Als je dan voor in je winkelmandje de naam van alle producten (dus niet het ID) wilt tonen, dan moet je in die foreach voor elk product dus 1 query draaien om de naam op te halen?

Lijkt me toch overbodig? Of kan dat makkelijker?
En volgens mij het opslaan van de naam van het product in de sessie niet netjes..

hoe?
Leuk, maar om een hele bestaande class te gebruiken vind ik onnodig. Ik wil het liever gewoon zelf scripten. Dus als je een oplossing hebt?
Waarom zou je niet alleen de login in de sessie houden en de webshop gegevens dan in mysql houden?
Uhh dan kijk je naar de class en dan maak je zelf 1 met je eigen implementatie?:)

Gefeliciteerd met je 2000 post trouwens:)
Jim schreef op 02.02.2010 10:09
Waarom zou je niet alleen de login in de sessie houden en de webshop gegevens dan in mysql houden?

Waar koppel je het winkelmandje dan aan als iemand geen account (nog?) heeft? Zowiezo al niet op IP. Als je ingelogd bent kan dat op UserID, maar ja... niet iedereen wil een account aanmaken om een winkelmandje te kunnen gebruiken.

@ Niels. Bij jouw moeten ze zich ook registreren om te winkelen. Dat kan e.v.t ook achteraf. Kan je in korte lijnen vertellen hoe jij die in zo'n foreach, of wat je dan ook maar gebruikt om de winkel-mandje-sessions uit te lezen de namen van de producten ophaalt? Of gebruik je daar ook 1 query voor?
@Aar.

Geef de melding dat alleen voor deze keer dat je op de website bent de winkelwagen onthouden wordt. Wil je dat de producten altijd zichtbaar zijn dan moet je een account aanmaken:)
Niels schreef op 02.02.2010 10:15
@Aar.

Geef de melding dat alleen voor deze keer dat je op de website bent de winkelwagen onthouden wordt. Wil je dat de producten altijd zichtbaar zijn dan moet je een account aanmaken:)

Het gaat om de namen van de producten tonen voor in hun winkelwagentje/mandje/whatever, in de Sessie staat de ID, daar kan een klant niks mee.

Dus how?
@Aar

Ow zo.

Uh ja ik had in de database een tabel opgeslagen carts

Reageren