Ik heb het volgende probleem: Ik heb een forum en op de pagina waar alle posts te zien zijn geef ik de gebruikersnaam, tijd en posts etc. weer in een while loop. Nu wil ik ook het aantal posts per gebruiker weergeven. Dit moet echter in een aparte query gezien mijn datamodel. Hoe krijg ik dit voor elkaar?
moet dus het aantal posts komen te staan.
p.s. in $rij zitten alle reacties per topic en de user type etc alleen $rij["aantal"] bestaat dus niet aangezien die niet in dezelfde query kan.
Dit moet echter in een aparte query gezien mijn datamodel. Hoe krijg ik dit voor elkaar?
Welk datamodel? Ik zie nergens een datamodel.
Ik vermoed overigens dat je slechts 1 (sub-) query nodig hebt en dat je die absoluut niet in je while-lus wilt gaan uitvoeren. Het heeft geen enkele zin om keer op keer dezelfde query met dezelfde resultaten uit te gaan voeren. Of moet de boel soms langzamer worden?
uhhh deze had ik dus beter topic_id kunnen noemen en is de foreign key van onderwerp.id. 'nr' is in deze tabel de primairy key. Ik wilde dat ik toen net zoveel wist als nu dan had ik zeker andere namen gekozen maar dat los ik nog wel op.
@pgFrank het zou best kunnen dat ik de query niet in de while lus moet uitvoeren maar ik zou niet weten hoe ik het zou moeten doen, aangezien er per user dus een ander aantal reacties moet komen te staan (eigenlijk net zoals hier). Iemand die me de goeie richting op kan werken want ik ben bang dat ik er met mijn beperkte kennis zelf niet op kom.
met enkele ' kan ik toch geen variabelen gebruiken?
Toegegeven dr zijn wel een aantal regels waar ik ' zou kunnen gebruiken ipv " maar dat lost de \" niet op!