Hallo

wie kan mij helpen?
ik zou bijvoorbeeld als ik in typ in mijn browser 'http://test.kasper.be' dat ik in mijn localhost uitkom.
Hoe kan ik dat doen?
dus geen dns registreren gewoon lokaal.

mvg Kasper
Dan moet je je hosts file editen.
Als je windows gebruikt kan je de volgende regel toevoegen in je hosts file: c:\windows\system32\drivers\etc\hosts (windows xp)

127.0.0.1 test.kasper.be

Je kan dan zelfs een virtual host aanmaken in apache zodat er iets anders wordt weergegeven dan als je localhost bekijkt.
windows change.. volgens mij niet.
apache change. restart apache
Uh hij doet het niet, krijg dat de server niet is gevonden.
Boaz schreef op 15.11.2008 20:41
Als je windows gebruikt kan je de volgende regel toevoegen in je hosts file: c:\windows\system32\drivers\etc\hosts (windows xp)

127.0.0.1 test.kasper.be

Je kan dan zelfs een virtual host aanmaken in apache zodat er iets anders wordt weergegeven dan als je localhost bekijkt.

eeuhm al eens gedaan maar ik kan nooit opslaan
(panda)
Kasper schreef op 15.11.2008 21:25
[quote='Boaz schreef op 15.11.2008 20:41']Als je windows gebruikt kan je de volgende regel toevoegen in je hosts file: c:\windows\system32\drivers\etc\hosts (windows xp)

127.0.0.1 test.kasper.be

(panda)[/quote]

Dan heb je niet de juiste rechten denk ik.
Tommy schreef op 15.11.2008 21:28
[quote='Kasper schreef op 15.11.2008 21:25'][quote='Boaz schreef op 15.11.2008 20:41']Als je windows gebruikt kan je de volgende regel toevoegen in je hosts file: c:\windows\system32\drivers\etc\hosts (windows xp)

127.0.0.1 test.kasper.be

(panda)[/quote]

Dan heb je niet de juiste rechten denk ik.[/quote]
eeuhm bedoel je als admin?
die heb ik!
maar zou je bijvoorbeeld bij panda 1 bestandje kunnen toestaan?
maar het gaat hier over een bestand van windows en ik denk dat panda dat tegen virus zo wil beschermen dus ik weet het niet :s
Tommy schreef op 15.11.2008 21:33
Wat is panda?

anti virus scanner
...

ik heb mij een bij de lijst gezet met alles aan (volledig beheer) van het bestandje en nu gaat het om op te slaan. nu nog even testen.

...

ik kom uit op de gewone pagina van 127.0.0.1
moet ik dan gewoon i.p.v. '127.0.0.1' '127.0.0.1/test test.kasper.be'
zetten of ben ik mis?

...

ik vergis mij dus =(

hoe moet je dat doen?
of gaat dat niet zomaar?

Reageren