Hey,

Ik zit echt met een dom en vervelend probleem. Kben vollop bezig met een script en wil een bepaalde waarde extra accentueren doormiddel van het te markeren. Hiervoor maak ik gebruik van een <span class='counter'>getal</span>.
Boven de span staat ook nog wat tekst, maar naar mijn mening staat de tekst boven de span te dicht bij de span. Daarom dacht ik aan een margin-top (geen bottom, want er staat niets onder de span).

Dit is m'n counter class:

.counter {
background:green;
font-weight:bold;
color:#fff;
padding:1px 3px 2px;
margin-top: 3px;
}

Het vreemde is nu dat de margin helemaal niets doet. De tekst blijft even dicht tegen de span.

Hoe kan ik dit oplossen?

Alvast bedankt voor de hulp!
Tommy schreef op 29.11.2008 21:28
Probeer eens te kijken of FireBug helpt.

Heb net even FireBug 'geinstalleerd', maar naar wat moet ik nu opzoek?
Ik heb deze plugin nog nooit gebruikt.
..
Evert schreef op 29.11.2008 21:51
Geef een beetje padding aan de tekst boven de span.

Lijkt op het eerste gezicht een oplossing, heb het geprobeerd, maar werkt ook niet :s Ik snap totaal niet wat ik mis doe.
..
Zal moeilijk gaan, want dit script moet nog geheim blijven voor het publiek ^^
Heb gewoon wat de layout veranderd en nu ziet het er wat beter uit. Nog niet helemaal wat ik wou, maar jah ...
Zover ik weet is span een inline element, dus daarom kan je hem geen margin geven.

Inline-block is nog niet cross browser dus dat kan je ook niet gebruiken, ik weet niet wat je wilt bereiken dus ik kan je niet verder helpen..
Zet er een span boven met een <br />. Geef deze span een font-size zo hoog als je margin moet zijn. That will work ;).

<span style="font-size: 3px;"><br /></span>
<span>Tekst</span>
..

Reageren