Nu daar, eindelijk is hij bijna af. Op een paar hotfixes en 1 hele groote fix wil ik graag dat die uitgetest word.

http://f9407092.c52.servage.net/
Tijdelijke URL. over een week. http://www.judithvanvoorthuizen.nl (waneer server4you de nameservers over zet).

Problemen die er nog zijn:
Uitleining footer in alle browsers behalve IE7.

Grootste probleem:
Geen IE6 of lager support. helemaal niet.

De website:

Portfolio van mijn vriendin, moet fris en hip zijn.
Slideshow is van deze website afgepakt en aangepast. Er zit een controle op of de gebruiker wel of niet javascript aanheeft (graag testen).

De font-verandering zijn flash + javascript. via sIFR. Dit is de voornaamste reden waarom IE6 niet werkt. Zit ook een controle op, als javascript, of Flash niet ondersteund word laat die gewone teksts zien.

Verder:
geschreven met Zend_Framework, maakt gebruik van mod_rewrite.
Engels versie komt nog, de database heeft hier al informatie over. alleen nog opzetten.

Eigenlijk wil ik alle fouten eruit hebben, dus niet misschien 100% een review, maar een controle :)

Ik hoop dat jullie het een leuke site vinden, alle problemen die jullie tegenkomen graag hier plaatsen. Thank you!
Ja, maar dan moet je dus wel weer een nieuw plaatje maken ;)

Ik gebruik zelf wel eens http://demos111.mootools.net/Scroller. Scrollbalken kan je weghalen, misschien pijltjes toevoegen en je bent iig dan niet zo afhankelijk van je tekstlengte.

Verder lijkt 't me niet nodig een screenshot te posten zodat jij die weer op jou scherm kan bekijken. Cirkeltje rond! Maar hij komt wat flets over. Die kleuren zijn iets te lief, te veel wit er in. Ze moeten iets meer knallen, desnoods maak je ze op door ze een 3d achtig effect te geven. Heel subtiel. Ook je lettertype zou ik één tandje vetter maken. Hij is nu soms net korrelig door de priegelheid.

edit: je moet met je kleuren het contrast iets zien te verhogen!

Dat was 'm voor nu geloof ik weer

Succes ermee!
okiedokie zijn we weer.

versie 2 is online, ofja.. versie 2... eigenlijk versie 1 maar dan herschreven lol:)

groot voordeel: browser support. iedere browser is nu gelijk (zelfs ie6). SIFR is eruit. en toch maar geopteerd voor plaatjes als achtergrond voor de buttons. (geen andere mogelijkheid, voordeel is wel dat dit dusdanig geregeld is dat als zij dit wil wijzigen gewoon een nieuw plaatje kan uploaden in cms, naming etc. gebeurt automatisch. maar niet 100% customisable achja).

verder.

www.judithvanvoorthuizen.nl <-- zit nu een redirect op naar de tijdelijke url. veel problemen met de hufters van server4you, dus dat duurt nog wel even ben ik bang.

daarnaast ben ik mij ervan bewust dat er nu zeker wat problemen zijn met de lengte van bepaalde stukken tekst. Daar moet ik nog even achteraan.

Verder, alle constructie voor een engelse gedeelte zitten erin, alleen nu nog even een subdomain maken :)
Nog dat menu wat ik al eerder zij...
bij de slideshows werken de knoppen links en rechts niet :(
@Loran. ik ben het even aan het controleren via browsersshots.

wel vreemd omdat zowel de image als de menu balk dezelfde kleur hebben.

@Tamara

dat is nog een toekomstige aanpassing. Het is wel mogelijk, je zal alleen eerst de slideshow op pauze moeten zetten. Dat is onduidelijk voor meerdere mensen.
Misschien transparante plaatjes?
Probleem met transparantie is support.

IE6 ondersteunt dit bijvoorbeeld niet. kun je wel weer fixen met verschillende JS scripts maar dan ga je weer de mist in als bv. JS is uitgeschakeld.

Ook zitten aan dit soort scripts vaak vervelende voorwaarden (bijvoorbeeld: height en width moeten in het document meegegeven worden).

@ Thijs

Bijna niemand heeft Javascript uitstaan, en al helemaal niet de mensen die met IE6 werken... Dus je kan zo'n PNG fix gerust gebruiken.

Reageren