he allemaal ik ben bezig met een erg complex design .. nu wil ik bovenaan men pagina een flash muziek speler hebben .
Vraag: ik gebruik includes dus bij: link?=aap dan laad hij het nieuwe content aap.php in het midden van de pagina ... maar blijft de muziekspeler dan ook doorspelen???
vraag 2: Als je "no cache" gebruikt , heeft eenpreload script dan nog wel zin?
Of je nu een flash player neemt, of je zet er dat invoegsel van windows media player, of weet ik veel, je blijft bij het probleem dat je een refresh gaat hebben...
Of je zal een frame moeten voorzien zoals hier al eerder gezegd is ... ;)
?
Onbekende gebruiker
22-02-2005 21:15
ja klopt ... helaas.. ik pas men design er maar beetje op aan zodat een frame mogelijk word.
Hey maar je zei eerder: -->Maar na de eerste keer zitten je graphics in de bezoeker zijn cache (temporary internet files) dus laadt ie ze toch niet volledig opnieuw :) <--
Als je in je meta : "no cache" hebt staan slaat hij dan nergens wat van de pagina op , of is er toch nog een ander soort cache van de pagina ... ( waarschijnlijk niet heh?)
Door de meeste browsers worden geopende documenten en daarin opgenomen andere bestanden vaak gedurende een bepaalde tijd en tot een bepaalde totale omvang opgeslagen in een directory op de harddisk: de cache. Wanneer hetzelfde document opnieuw geopend moet worden, zal de browser (afhankelijk van de instellingen) eerst controleren of het document misschien gewijzigd is en als dat niet het geval is, het uit de cache halen. Dat zal vaak aanzienlijk sneller zijn dan het opnieuw binnenhalen van het document vanaf het Internet.
Soms heb je redenen om te willen voorkomen dat de browser het document in de cache opneemt. In dat geval kun je het META element in de head van het document opnemen en daar het HTTP-EQUIV attribuut aan toevoegen met de door sommige browsers ondersteunde waarde "pragma" en het CONTENT attribuut met de waarde "no-cache":
Is dus mogelijk, maar hier verlies je enkel bandbreedte door dan, als elke keer je volledige layout opnieuw geladen moet.
Soit, je probleem met de player zal wel duidelijk wezen nu ;) Succes ermee :)
?
Onbekende gebruiker
22-02-2005 21:24
Ok bedankt voor je hulp , het zal wel lukken .. aleen hopelijk vern$$kt het frame mijn pagina niet.. ik wil overigens niet dat hij een stuk overslaat dus een streepje wit tussen het frame en de pagina zet .. moet wel vloeiend overlopen ... 0px en dan no-border ofzoiets.?