Ik probeer via MS frontpage website te maken. Ik wil graag schaduw hebben over een cel. Het lukt me wel om rechts en boven te doen, maar ik zou het ook graag links en onder willen hebben...
hierbij code (jpeg namen en schaduw niet realistisch):
tabellen zijn passe.. tegenwoordig hebben we daar stylesheets voor. Ik raad je dan ook aan om die te gaan gebruiken. En wat Frank zegt, MS FrontPage is zo`n beetje het meest ahum.. schijt programma die je hiervoor kunt gebruiken.. een goed alternatief zou zijn notepad c++ of visual studio WebDev ..
Als je geld teveel hebt, is dreamweaver ook een leuk alternatief (A). Maar FrontPage moet je echt afschaffen.. bad bad bad..
Over de stylesheets, maak een plaatje met schaduwen, in png formaat, en gooi die er in. Zoek op een PNG hack voor IE en dan ben je er ook klaar mee.
ach zo... ok... ik ben niet zo'n webdesigner. Af en toe maak ik web voor onze sportvereniging. Maar goed ik zal idd even kijken naar die dreamweaver. probeer effe trial te downloaden...
kan ik nog ergens voorbeelden van die stijlesheets vinden???
Maar over de dreamweaver, dit maakt niet zoveel uit.. je hebt ook andere editors die goed zijn en bovendien GRATIS. een daarvan is microsoft Visual Studio.. (door velen hier als crap gezien) maar de editors zijn wel goed met auto aanvulling en dergelijke. Bovendien ondersteunt deze zo`n beetje alle talen die dreamweaver ook ondersteunt
over de tabellen, inderdaad weggooien. in plaats daarvan moet je divs gaan gebruiken.
Mijn dank is groot !!! Ik heb hele nacht doorgwerkt mbv dreamweaver Tutorials die door anderen zijn geschreven. Perfect progje, zeker beter dan die MS Frontpage hahah... Begrijp frustratie van pqfrank...
Het is ook zo mooie van DW dat ie netjes alle CSS documenteert... Ik ga naar Slexyz om een boek aan te schaffen :-) ... Daarnaast hoef je de CSS helemaal niet zo te kennen om toch een redelijke site te maken..
Mijn dank is groot !!! Ik heb hele nacht doorgwerkt mbv dreamweaver Tutorials die door anderen zijn geschreven. Perfect progje, zeker beter dan die MS Frontpage hahah... Begrijp frustratie van pqfrank...
Het is ook zo mooie van DW dat ie netjes alle CSS documenteert... Ik ga naar Slexyz om een boek aan te schaffen :-) ... Daarnaast hoef je de CSS helemaal niet zo te kennen om toch een redelijke site te maken..