Hoe kan ik een redirect maken met php? Zodra iemand uitgelogd is, wil ik hem/haar redirecten (na ong. 5 sec.) naar de homepage. Zelf dacht ik aan zoiets:
$redirect = time()+5;
while (time() <= $redirect){
echo 'Je wordt doorgestuurd';
}
header "location:index.php";
Je hebt maar 1 regel waarop je output naar de browser stuurt en dat is de allerlaatste regel van je script. Je hebt dus nooit problemen met headers. Headers kun je overal neerzetten waar je wilt, je hebt immers toch nog geen output naar de browser verstuurd.
Een pagina als "Je bent succesvol in/uitgelogd, je wordt nu doorgestuurd" heb je toch helemaal niet nodig. Het is alleen maar iritant voor bezoekers dat ze moeten wachten. Wanneer jij mij doorstuurt naar de homepage zal ik daar als ingelogde bezoeker waarschijnlijk meer items in het menu zien staan of ik zie staan "Welkom PHP Newbie". Ik zie dan wel dat ik ingelogd ben, daar heb ik echt geen extra bevestigingspagina voor nodig.
Meta refreshes kunnen uitgeschakeld worden in de browser, redirecten via php headers wordt hier volgens mij niet door beinvloed. Nog een argument waarom dit een betere optie is dus.
Je hebt maar 1 regel waarop je output naar de browser stuurt en dat is de allerlaatste regel van je script. Je hebt dus nooit problemen met headers. Headers kun je overal neerzetten waar je wilt, je hebt immers toch nog geen output naar de browser verstuurd.
Een pagina als "Je bent succesvol in/uitgelogd, je wordt nu doorgestuurd" heb je toch helemaal niet nodig. Het is alleen maar iritant voor bezoekers dat ze moeten wachten. Wanneer jij mij doorstuurt naar de homepage zal ik daar als ingelogde bezoeker waarschijnlijk meer items in het menu zien staan of ik zie staan "Welkom PHP Newbie". Ik zie dan wel dat ik ingelogd ben, daar heb ik echt geen extra bevestigingspagina voor nodig.
Ja, daar had ik nog niet aan gedacht. Het was ook meer om de mensen de kans te geven direct weer terug in te loggen (met een link naar login). Dit staat al lang zo in het script en het is een beetje een gewoonte geworden om dit te blijven doen. Maar zoals je zegt kunnen ze op mijn nieuwe site zien dat ze zijn uitgelogd aan een aantal links die dan niet meer beschikbaar zijn (dit was op mijn oude site niet het geval).