Door
Onbekende gebruiker
op 18-03-2004 07:48
gewijzigd op 19-03-2004 10:50
961 views
Hoi,
Ik ben op zoek naar een methode om met behulp van php te controleren of de acrobat reader plugin aanwezig is.
Ik weet nu wel hoe ik een pdf file kan laten tonen vanuit mijn website (php site) maar nu wil van te voren controleren of acroat aanwezig is en zoniet dat mensen hem moeten downloaden.
vlgns mij kun je dit niet met PHP checken. Ik denk dat je dit dan toch in de richting van JavaScript moet zoeken. Maar...Wat heb je eraan? Als je ziet dat degene geen PDF plugin heeft geinstalleerd, moet hij of zij sowieso nog naar de acrobat site om deze plugin te downloaden.
Wat ik zou doen is een PDF download knop op je website zetten die redirect naar de acrobat reader website. Gewoon meteen naar de download pagina bijvoorbeeld. Zo los je op dat wanneer mensen geen plugin geinstalleerd hebben, ze deze kunnen downloaden.
Ik vind eht zelf meestal bijzonder anaal wanneer ik pdf'jes in mijn browser moet bekijken. Deze download ik liever en bewaar ze voor een later tijdstip/bekijk ze in een niet-browser omgeving.
Ik zou hier ook niet te zwaar aan tillen, en ik ben het dus zwaar met bassie eens.
ik ben het met Arend eens, ik zorg er altijd voor dat ik de browser plugin niet installeer omdat het gewoon irritant is
zodra je op een pdf klikt blijft je browser voor 10sec hangen en daarna dan kan je pas weer verder gaan en kom je erachter dat je op een pdf geklikt heb
zet er gewoon een linkje naar de adobe site op dan is het wel goed en zet achter het bestand tussen haakjes pdf ofzo
dus op deze manier
<a href="bestand.pdf">bestand (pdf)</a>
Rick: wat keys bedoeld is dat specifiekere informatie dan de user agent niet via php verstrekt worden. Meer runtime gegevens als grootte van windows, en ook of plugins beschikbaar zijn of niet worden over het algemeen niet mee gestuurd met de headers.