Goededag, en de beste wensen voor het nieuwe jaar.
Nu ik bezig ben met een project voor het bedrijf waar ik werk, wil ik graag met php een programma maken om gegevens vanuit een inventaris programma de gegevens overzichtelijkere laten weergeven zodat ze het in de fabriek ook snappen wat ze moeten weten.
Dit soort programma's om een lading text gegevens omvormen tot een ander stuk text bestaat al.
Ze worden bij enkele text based web spellen gebruikt (battle converter bijv. bij ogame) om aanval rapporten om te zetten naar een forum style of iets dergelijks.
Nu mijn vragen:
- Aan wat voor soort functies moet ik denken om zoiets te kunnen maken
- Op wat voor soort manier werkt z'n systeem
- Indien mogelijk als iemand een voorbeeld basisscript heeft om dit te kunnen maken.
Zelf dacht ik eerst aan replace functies, maar omdat de gegevens telkens verschillend zijn, blijven er dingen over die eigenlijk niet weergeven moeten worden.
Je zult eerst moeten kijken -hoe- je die gegevens aangeleverd krijgt... zijn dit excel, tekst of csv bestanden? Door komma's, tabs of punt-komma's gescheiden? Zit er een goede structuur in etc etc.
Ze worden aangeleverd via een website.
De gegevens staan verspreid over de pagina, met enkele tabs geloof ik, en verscheidende regels.
Op sommige plaatsen staan de gegevens achter het type, maar sommige ook wel onderelkaar.
Mijn bedoeling is om de lap text te kopieëren, in de converter te stoppen, de text opschonen todat er alleen het nodige overblijft en dit dan als output weer laten weergeven.
Het is een systeem vanuit frankrijk waar de hoofdvestiging staat, en elk bedrijf onder hem (in verschillende landen) moeten het systeem gebruiken, zodat iedere vestiging weet wat er is.
De broncode's hiervan zijn niet beschikbaar voor ons, en het programma aanpassen lijkt mij ook niet dat dat mag, ze hebben er een speciaal IT groep voor in frankrijk om dat systeem goed te houden.
Maar to te point. Ikzelf kan niets aan dat systeem laten veranderen.
De broncodes zijn niet beschikbaar, en het systeem is niet in php gemaakt (weet zo ook niet in welk ander systeem)
Graag zou ik wat meer de aandacht willen leggen op het converter systeem van een lap text naar een overzichtelijker lap text.
Hoe gaat die tussenstap, de opmaak komt later wel.
Als je een webpagina krijgt weergegeven kan je ook gewoon de broncode bekijken, niet de PHP / ASP / Java / .Net / Basic / COBOL / Whatever code maar de HTML output...
owzo bedoelde je met de boncode... sorry mijn fout.
Ik zal eens kijken of ik wat voorbeelden eraf kan halen.
Ben nu thuis, en komende 2 weken weinig daar. Ik zla proberen vanuit thuis de website op te zoeken.
Als dit niet lukt, zal ik over iets van 2 weken weer reageren, dan heb ik de juiste info bij de hand.
Indien er niemand anders nog ideën heeft om zulk soort systemen te maken.
Maar het lieft wil ik toch met een kopie->plak->submit->output systeem willen werken
Het kan best zijn dat het ook met (niet zichtbare) tabbelen werkt, maar dat weet ik niet 100% zeker. Jammer dat ik nu thuis ben en niet de website weet, maar anders had ik nog ff zeker gechekt.