Hallo iedereen,

Ik wil graag dat mijn hele website goed zichtbaar is, dus precies gelijk is aan de browser breedte. Omdat tegenwoordig veel mensen een 17 inch beeldscherm hebben wil ik ook dat de website daar precies gelijk is aan de browser breedte. Als ik mijn website maak op 17 inch beeldschermen dan krijgen de mensen met een 15 inch beeldscherm een horizontale schrollbalk te zien en dat wil ik voorkomen. Ik denk dat de oplossing licht bij css. Weet iemand hoe dit moet?
Tegenwoordig is de trend om een vaste width te nemen qua je design. Gebruik anders gewoon max-width en min-width als je toch perse liquid wilt (IE hacks bestaan hier ook al voor).
Oke maar hoe ziet dat er dan uit in een doorsnee html page?
yorick17 schreef op 02.01.2009 20:17
ik weet niet wat nu precies de oplossing is blanche.
Inplaats van de width: 800px; die je gewoonlijks waarschijnlijk gebruikt, maak daar eens width: 80%; van, dan maak je een layout "liquid" en groeit hij mee met je scherm.
.wrapper { width: 90%; } 

Past in elk beeldscherm ;) ook in m'n 21 inch XD (LOL)
En heb je nu al naar die google resultaten gekeken? Een liquid layout zou een oplossing kunnen zijn. Oftewel, een layout die meerekt met de breedte en hoogte van de browser...

ps. Overigens zou ik wel met een maximale breedte werken, het is niet echt handig om je website over het hele scherm van een 21" monitor uit te smeren als de browser gemaximaliseerd is...
Juist ja, ik denk dat ik het snap, je moet in plaats van een vaste maat gewoon de maat schalen dus.
Wat je ook altijd nog zou kunnen gebruiken is margin: 0 50px; en de width niet aanraken op een div, dan blijft hij altijd 50px van de randen af.
Mijn site is uit een tabel opgemaakt maar als ik de width op 100% zet werkt het nog niet.

En zou iemand het anders even in een scriptje willen plaatsen
Mijn site is uit een tabel opgemaakt
En dat is dus al je eerste probleem. Tabellen zijn niet bedoeld voor de layout van je website, daarvoor gebruik je divjes en CSS...

Reageren