Hallo allemaal,

Ik weet niet waar ik moet posten maar ben uiteindelijk hier beland en vind het wel mooi zo..

Mijn probleem: Ik heb een website met een homepage en nog 5 andere paginas. Op elke pagina staat hetzelfde menu, maar de inhoud (tekst) die op de pagina's staat is allemaal anders. Het stomme is dat ik elke pagina zeg maar appart heb gemaakt, dus op elke pagina staat het menu in de .php file en soms wil ik iets in het menu veranderen maar moet ik dat op alle 6 pagina's doen..
Is het mogelijk op als het ware het menu altijd te laten staan maar een soort van venster op de pagina's te maken waarin de inhoud verschijnt? Of moet ik dan meer aan een CMS denken? Ik had wel is gehoord van iets dat iframes ofzo heette, maar wenie hoe dat werkt..

Alvast bedankt,
Martijn
Voor welke versie van HTML je je website ook ontwikkelt, je doet er verstandig aan om ervoor te zorgen dat je website altijd valideert. En ook in nieuwere HTML versies zal het niet toegestaan zijn om <html> tags te nesten zoals hier gebeurt. Dat is de basis, dus die zul je toch moeten beheersen.

Voordat de nieuwe versie van HTML overal volledig ondersteund wordt en iedereen volledig over is, gaan er nog wel een aantal jaar voorbij. En het lijkt me niet erg logisch om nu brakke html voor je website te gebruiken omdat 'je binnenkort een nieuwe versie moet leren'. Ga je die website immers weer herschrijven zodra de nieuwe HTML versie meer ondersteund wordt? Ik betwijfel het...
Ik geef je volledig gelijk Blanche maar zoals ik al zij in een van mijn vorige posten, in mijn pagina (die nu niet echt de html regels hanteert) staat maar 1 error. Ik bedoel te zeggen dat het wel belangrijk is om goede html te schrijven maar de validatie niet is om over naar huis te schrijven.
yorick17 schreef op 03.01.2009 19:19
in mijn pagina (die nu niet echt de html regels hanteert) staat maar 1 error
Ofwel puur geluk/toeval, ofwel is het een error waardoor de rest niet meer getoond wordt (bv. vergeten van het doctype waardoor automatisch de meest tolerante standaard gebruikt wordt voor validatie).

Dat de validator niet goed werkt omdat hij bij jouw code maar 1 error geeft, is niet echt een logische redenatie...
Zeker geen toeval, ik heb mijn 280 andere pagina's ook gecontroleerd maar die geven niet meer dant 20 error, en wat voor; een haaktje te veel, een tag te hoog of te laag etc.. Ik wil ook zeker niet zeggen dat de validator niet klopt maar ik wilde alleen even aanduiden dat zoals iemand in de topics hierboven al zij je geen errors krijgt.

Reageren