Ik weet niet waar ik moet posten maar ben uiteindelijk hier beland en vind het wel mooi zo..
Mijn probleem: Ik heb een website met een homepage en nog 5 andere paginas. Op elke pagina staat hetzelfde menu, maar de inhoud (tekst) die op de pagina's staat is allemaal anders. Het stomme is dat ik elke pagina zeg maar appart heb gemaakt, dus op elke pagina staat het menu in de .php file en soms wil ik iets in het menu veranderen maar moet ik dat op alle 6 pagina's doen..
Is het mogelijk op als het ware het menu altijd te laten staan maar een soort van venster op de pagina's te maken waarin de inhoud verschijnt? Of moet ik dan meer aan een CMS denken? Ik had wel is gehoord van iets dat iframes ofzo heette, maar wenie hoe dat werkt..
Shit daar snap ik allemaal veel te weinig van, alsnog bedankt voor de hulp hoor maar zo ver ben ik nog niet. Verder dan Html kom ik eigenlijk nog niet :/
Bedankt PHP Newbie, dat ziet er toch vrij simpel uit. Ik heb nu het volgende geprobeerd:
In heb in mijn index.php tussen <div id="sidebar"> en </div> die code van jou gezet en een nieuwe file aangemaakt (menu.php) waarin het menu staat, maar het menu verschijnt niet.
Ik kan dat include echt niet aan de praat krijgen, ik heb zelf dit geprobeerd:
lol.php
<?php
include 'lol2.php';
?>
lol2.php
<?php
Testtesttest
?>
Maar ik zie niks als ik lol.php open in mijn browser :S
Niet Bumpen:
Twee of meer keer achter elkaar in een topic posten heet bumpen. Bumpen is pas na 24 uur toegestaan en kan een reden zijn voor de admins en moderators om een topic te sluiten. Gebruik indien nodig de knop om je tekst aan te passen.
Uiteraard kan het ook met statische content zoals je eerder je menu.php opgebouwd had. In dat geval zul je echter geen include moeten gebruiken, maar eerst de output van menu.php met behulp van [php]file_get_contents[/php] in een variabele laden. Vervolgens kun je in je hoofdscript die variabele op de juiste plaats echoën:
<?php
$menu = file_get_contents('menu.php');
echo $menu;
?>