Altijd als ik een website probeer te maken lukt het script me aardig maar het design is altijd in één woord lelijk.
Voor zover het me lukt probeer ik gebruik te maken van photoshop.
Heeft iemand misschien tips over waar ik op moet letten en in welke volgorde ik het aan moet pakken?
Hallo allemaal.... Hardstikke bedankt voor jullie reactie's ik ben ermee aan de slag gegaan (met de effecten enz.) en toen heb ik even snel zoiets in elkaar geflanst:
Begin ik hier goed? Een hele andere stijl dan de eerste maar ik vind dit persoonlijk voor een beginner als mij redelijk mooi. De blokken boven zijn voor de navigatie en de centrale blok is voor de contents.
Dat begint al een heel stuk beter. Alleen dat lijntje bovenin slaat nergens op, of is dat een logo ofzo? Ik vind beeldmateriaal ook een must bij ontwerpen. Gebruik mooie foto's voor bijv de header.
Dat begint idd beter dan die andere. Hellaas is het headertje niet zo mooi. Maar ik flans nooit even snel wat in elkaar. Als ik een goed design wil maken, ben ik er uren mee bezig. https://en.gamerswiki.org/ Daar ben ik twee weken mee bezig geweest, alleen in Photoshop niet eens met de basing.
als je zo'n photoshop design gaat slicen om hem te gebruiken in je website, hoe kun je er dan voor zorgen dat je bijv. het tekstvak effectief kunt gebruiken.
Zoals je ziet heb ik in het tekstvak zo'n kleurverloop effect gemaakt. Normaal gesproken kun je gewoon het vak zo slicen dat je een kleine balk hebt en dan die balk als achtergrond voor de tekst in html gebruiken zodat de achtergrond zich automatisch aanpast aan de hoeveelheid content in html.
Maar als je zo'n effect gebruikt kan dat niet. Iemand een oplossing?
Ja, een divje denk ik en dan height + width opgeven en dan scroll op auto zetten...
Even kijken hoedat je dat "scroll" noemt in css 1 moment...
mvg Joost.
Edit:
Het is: overflow: auto;
Wanneer de tekst niet in de hoogte en of breedte van de div past geeft hij er automatisch een scrollbalk bij, wanneer het wel past zet hij er niets bij.