Ik zal even mijn huidige internet situatie uitleggen:

Wij hebben een zaak en een huis(echt waar :p), in de zaak komt de internet verbinding binnen, deze komt daar in een router, daarna word er een draad doorgetrokken naar ons huis, hier komt hij weer binnen op een router, in die router zit een kabel en die kabel komt terecht in mijn Mac (dan zitten er dus 2 routers tussen mij, en waar ADSL binnenkomt).
Nu kan ik wel interneten en gegevens ophalen, maar ik kan niet (goed) uploaden want je upload altijd bijverbeeld als ik zometeen op het submit knopje druk van dit forumulier.

Wanneer ik de kabel die van de zaak naar huis komt en het internet hier verspreid uit de router haal en direct in mijn Mac stop dan kan ik gewoon uploaden (dan zit er dus 1 router tussen mij, en waar ADSL binnenkomt).

Edit:
Met laptop kan ik wel uploaden

Heeft iemand enig idee waarom ik niet (goed) kan uploaden ??

mvg Joost.
Die 2e router kan je er gewoon uitknikkeren, zet DHCP uit en gooi de kabel van de wan-poort in een lan-proot.
Die tweede router is een beetje stuk volgens mij.

Arjan routering tussen bedrijfsnetwerk en prive-netwerk is echter wel aangeraden hoor!

Enkel hoeft NAT niet aan te staan op die tweede router.
1) het is niet nodig, want je zit al prive
2) je zal er een kleine snelheidswinst mee hebben.
Zou kunnen, maar dat vind mijn broertje die op draadloos internet zit met zijn laptop denk ik niet fijn ?

mvg Joost.

@Hipska: versnelling valt wel mee hoor, is een doodnormale adsl lijn (zou ook een prive rekening kunnen zijn.).

mvg Joost.
Hipska schreef op 10.01.2009 14:41
Die tweede router is een beetje stuk volgens mij.

Arjan routering tussen bedrijfsnetwerk en prive-netwerk is echter wel aangeraden hoor!

Als het zo 'kritisch' was had iemand er wel een aparte lijn voor neergelegd. In dit geval zal het geen 'bedrijf' zijn maar gewoon een winkeltje aan huis ofzo.

Ik blijf bij mijn standpunt. En dat heeft geen effect voor mensen die er draadloos aanhangen.
Het is van een frietwinkel naast huis :p
Maar wat voor nieuw spul moet ik hiervoor aanschaffen ??

En even ter verduidelijking van mijn eerste post, de andere router (in de zaak) is dezelfde als hier thuis (een e-tech).

mvg Joost

Edit:

Tweede router is niet stuk, via laptop kan ik wel uploaden, ik denk dat het aan mac licht (dit was nuttige info die ik in eerste post moest geven, excuse môi).
Je hoeft niks te kopen.. je hoeft alleen die 2e router anders in te stellen.
Ok, heb ik nog nooit gedaan maar kan het proberen, heb je ergens tutorial, of zou je iets specifieker kunnen uitleggen hoe of wat ik moet doen (heb er al een backup van mocht het fout gaan).

mvg Joost.

ps zag je mijn edit (vorige post)
Dan zal je toch moeten vertellen wat voor router je hebt.

NB: 'Moi' schrijf je zonder accent circonflexe (dakje). En 'excusez' met een z is netter, want dat is de u-vorm. :) Dus 'Excusez-moi'. ;)
Inloggen op de tweede router, DHCP uitzetten, eventueel de router zelf een 'vast' ipadres geven in dezelfde range als je eerste router, vervolgens de kabel uit de WAN (internet) port trekken en in een normale LAN (netwerk) poort stoppen.
Mocht dit niet lukken, of heb je er geen zin in: koop een switch en zet die op de plek van de 2e router. Kost een tientje.

Reageren