Hallo allemaal.

Ik heb een website in html, maar ben een beetje uitgespeeld met html vandaar dat ik mij in php aan het verdiepen bent.

Mijn webstie is momenteel gemaakt met frames, dit wil ik weg hebben en gebruik gaan maken van include. Alles wordt dan automatisch geladen, maar dat weten jullie denk ik al.

Ik krijg het niet voor elkaar include naast elkaar te zetten. Misschien willen jullie mij helpen.

Mijn website is te zien op www.installatietechnicus.nl

mijn probeersel met include staat op www.installatietechnicus.nl/test

Ik krijg het dus wel onder elkaar het logo en het menu, echter het menu en de kern niet.

rarara wie weet de oplossing voor mij.

Groeten,

Pjotr
Hoi Pjotr,

Hetgeen werkt is niet met frames te werken maar met tables..
Zover ik weet zijn de meeste php sites met tables gemaakt.
Het werkt in het begin een beetje moeilijker, maar als je het eenmaal doorhebt kun je er veel meer mee.

Zo maak je b.v. een table aan, en include je in de tabel al je gegevens..

Als ik je dus begrijpt moet ik dus 1 pagina aanmaken en deze indez.php noemen. Hier de layout maken van de tabellen. In de desbetreffende cel de php code include invoegen.
overigens moet je ook maar een keer head en body tags, etc laten voorkomen, dus je include paginas moeten worden aangepast :)
Ik ben ff aan het oefenen voor z'n tabel te maken.

Ik wil mijn linker menu 200 pixels hebben, en het rechter gedeelte waar de banner staat 162 pixels en het tussen gedeelte variabel.

ik krijg dus iets van.

<td WIDTH="200"></td>
<td WIDTH=""></td>
<td WIDTH="162"></td>

Wat moet ik nu in de middelste invullen??
gewoon geen width (<td></td>)
Dank je wel,

De basis is nu klaar ik ga weer lekker verder prutsen aan de rest.
Ik heb nu de basis layout met tabellen gemaakt. Nu heb ik links een menu gemaakt, hoe krijg ik het nu voor elkaar wanneer ik een link wil volgen het in de middelste cel wil zien.

!! Tabel pas op !!
-----------------------------
Maak gebruik van CSS doormiddel van <div>'s.
Dat vinden zoekmachienes ook veel fijner
Je moet gewoon dezelfde indeling als je had met frames nu maken met tabellen / divs

voorbeeld:

<table>
<tr>
<td colspan="2"><?php include('titel.php'); ?></td>
</tr>
<tr>
<td><?php include('menu.php'); ?></td>
<td><?php include($pagina); ?></td>
</tr>
uhmm... Mischien vergis ik me maar ik zit sinds kort een beetje CSS te leren en zijn divs niet handiger ookal gebruik je php om te includen. en als je een beetje CSS kan of wilt leren kan je dat ook nog eens gebruiken.

Reageren