Zojuist was ik bezig met het opzetten van een crontab voor de user arjan, alleen krijg ik deze niet werkend. Als ik als arjan op ssh ben ingelogd en ik voer exact dezelfde commando uit, dan pakt hij hem wel en doet precies wat ik wil. Wat doe ik fout? Niet schrikken dat hij op elke minuut staat, maar ik wil hem eerst gewoon werkend hebben. Straks gaat wil ik hem hebben dat hij per 15 minuten dit doet, hoe moet ik dat instellen?

Cronjob: * * * * * /home/arjan/cronjobs/load2db/execute.sh
==execute.sh (Owner: arjan, Chmod: 0700)==
php /home/arjan/cronjobs/load2db/execute.php

execute.php heeft dezelfde chmod en owner rechten, daar loopt tevens een MySQL verbinding door. Nogmaals, dit werkt via SSH wel (dus via Putty), maar wanneer ik dit bijdezelfde user in de crontab instel werkt hij niet. Hopelijk kunnen jullie mij uit de brand helpen.
je wilt een sh bestand uitvoeren?
Dan moet je meestal eerst het absolute path naar sh meegeven
Meestal is dat /bin/sh

Dus:
* * * * * /bin/sh /home/arjan/cronjobs/load2db/execute.sh (Owner: arjan, Chmod: 0700)==php /home/arjan/cronjobs/load2db/execute.php
Nee, helaas werkt dat niet met /bin/sh ervoor. Hoe kan ik dat fixen en evt per kwartier instellen?
per kwartier is */15 * * * *
Ik vindt alleen je params wel prachtig, ik weet niet hoe dat via cronjob draait
Je hebt in jouw post 2 commando's. Over welke heb je het?
/home/arjan/cronjobs/load2db/execute.sh
of
Arjan Schuurman schreef op 16.01.2009 16:40
De cronjob

Cronjob is een 'job' die uitgevoerd wordt door het programma 'cron'. Ik heb het over de twee commando's die je door kan geven aan het programma 'cron' via de 'crontab' (is cron table).
Ik had de cronjob, dus de daak, dit gegeven:
* * * * * /home/arjan/cronjobs/load2db/execute.sh

Maar gezien dat niet werkte en TJVB zei er /bin/sh er voor moest zetten, heb ik dat gedaan:
* * * * * /bin/sh /home/arjan/cronjobs/load2db/execute.sh

Dat werkt alleen ook niet. De inhoud van execute.sh is:
En als je op de (ssh) prompt dit ingeeft, werkt dat?

Ja, ik heb op root en arjan account de volgende commandos geprobeerd en werkte goed.

en

/home/arjan/cronjobs/load2db/execute.sh
Dan zet je die toch in de crontab.
* * * * * php /home/arjan/cronjobs/load2db/execute.php

Reageren