Ben jij voor een PHPnewb community?
Dit zodat er geen problemen en ruzies ontstaan hier op PHPhulp en om zo deze community op niveau te houden van een aantal mensen hier,,
Het is niet mijn bedoeling om de bezoekers hier weg te kapen laat dat duidelijk zijn! ik vroeg me af of hier intresse voor is,,
Dat niveau moet ergens vandaan komen, als men eenmaal op een ander forum/community begint, zal men daar blijven. Aangezien als men eenmaal geen newb meer is, daar blijft hangen om de nieuwe newbs te helpen. Dan zal PHPHulp helemaal leeglopen.
Ik bedoel et in de zin van in samenwerking met PHPhulp,, dus beginnend op de Newb site en zodra het niveau zo is dat er geen echte verduidelijking nodig is doorgaan naar phphulp,, dus de leden gwoon soort van rugzak meegeven voordat ze naar phphulp gaan,,
Misschien is het een idee (met alle respect voor iedereen) dat het forum wat meer ingedeeld wordt op categorie. Hiermee bedoel ik dat als je net aanmeld, val je onder 'newbie'. Je komt krijgt dan ook alleen de topics te zien die onder deze categorie vallen. 't blijft even open en toegankelijk voor iedereen, maar bezoekers krijgen meer het idee dat phphulp meer 'echt gericht op hun problemen' is. Een 'hogere' categorie kan wel van een lagere categorie bekijken en posten, maar niet van laag naar hoog.
@ Jim: Denk dat dit een slecht idee is, stel dan komt er iemand met al veel verstand van PHP op PHPHulp (net nieuw aangemeld) en dan kan hij ook nog niet bij die "hogere" topics.
@ Topic: Wat voor niveau is dan een "newb" niveau en wat is een "pro" niveau? Nogal onmogelijk om mensen in te delen, denk ik zo.
Nou kijk je kan een community maken gericht op PHP beginners,, dus met de beginselen van PHP zodra ze zelf vinden dat ze dit beheersen kunnen ze overstappen naar PHPhulp met bijvoorbeeld 1 druk op de knop en dezelfde gegevens,,
Zo heb je denk tog een soort tussen stap en ik denk dat het een heleboel ergenissen hier kan besparen,,
Ik denk niet dat mensen echt bereid zijn/stap is te groot om weer naar een andere community te gaan. het is teveel gedoe voor veel mensen lijkt me... (in ieder geval wel voor mij :P )
Gewoon een of ander ratingsysteem dat aangeeft of het over een newbie zaak gaat of een gevorde zaak. Zoiezo ben ik wel voor een ratingsysteem zoals op tweakers.