Ik heb met vanavond erbij 2 avonden zitten zoeken naar tutorials over hoe je je website meertalig kan maken. Ik heb 1 tutorial en 1 script gevonden die ik graag wil gebruiken maar ik weet niet goed hoe ik beiden kan combineren.

Ook zou graag willen dat de taal keuze van de bezoeker word opgeslagen.
Ik heb begrepen dat dat eventueel kan met sessies en/of een mysql database.

Script
Tutorial

De tutorial lijkt op de languages zoals in oscommerce word gebruikt.
Met het script heb ik een test site gemaakt dat werkt heel goed.
Maar hoe nu verder hoe kan ik met de voordelen van het script de vertaal manier gebruiken zoals in de tutorial?

En dan zou ik graag willen dat de taal keuze van de bezoeker word opgeslagen.

Hebben jullie tips en/of suggesties of voorbeelden hoe bovenstaande te verwezenlijken?
Interessant verhaal over SEO.

Is het ook niet een keuze of je kiest voor gebruiksvriendelijkheid voor je bezoekers/klanten of dat je kiest voor een hogere plaats in search engine indexes?

Voor mezelf kies ik bij het bouwen van websites liever voor klantvriendelijkheid. Daarom wil ik graag ook mijn site in het Engels aanbieden.

Het is natuurlijk altijd een goed idee om naar mogelijkheden te kijken tegelijk klantvriendelijk te kunnen zijn en tegelijk aan SEO te doen als die mogelijkheid er is.
als je het over die vleugel gaat gooien, kunen we m`n oude boek over usability er wel even bij pakken ;)

Meerkeuzige websites scoren misschien lager op sleutelwoorden, daarentegen zijn sleutelwoorden in je content een stuk minder belangrijk dan je headings, je list items, titels van de pagina, en niet te vergeten de URL..

Daarnaast maken alle grote websites alle websites meertalig.. Daar hoef je niet eens een vlaggetje aan te klikken.. dus die vlieger gaat ook niet op..

Bovendien, des te meer hits, des te belangrijker, niet te vergeten backlinking.. is veeeeel belangrijker dan key woords in de content. Daarnaast zijn zoekwoorden tegenwoordig zo slim dat ze basale woorden als loop, fiets, en dergelijke wel kunnen linken..

Bovendien heb je genoeg woorden die voorkomen in meerdere talen, denk aan merknamen van fietsen of specificaties. Ook zulke dingen worden meegenomen. En het feit dat het op 1 domein staat is alleen maar gunstiger. Hierdoor creer je meer traffic op 1 domein waardoor je indexatie omhoog gaat.. en zo kan ik echt nog uren door gaan..

Reageren