Hallo allemaal,

Ik moet het gehele pad hebben van een <input type='file'>. Maar na het bladeren, krijg ik alleen de bestandsnaam terug?

Als ik de hele Array dump, is daar ook geen pad terug te vinden (alleen een tmp pad). Heb ook nog een beetje javascript geprobeerd maar die lijkt ook alleen de bestandsnaam terug te geven.

Heeft iemand enig idee hoe ik deze kan uitlezen?

B.V.D.
Dennis Lelieveld
Best logisch, de server ontvangt alleen het bestand en niet het gehele pad. Het is dus niet mogelijk dit pad op te vragen, een andere vraag waarom heb je dit nodig?
Het is voor bedrijven die grote bestand op hun eigen server hebben staan. Die te groot zijn om te uploaden maar er toch een koppeling naar willen hebben, zodat ze deze kunnen openen wanneer ze op de werkplek aanwezig zijn.

Een anders idee om dit pad uit te lezen?
Je kunt dit pad niet uitlezen dit is iets voor de gebruiker en niet voor de server. Dit is expres zo gedaan, net als dat je geen value="" kan geven aan een file veld.
Ok ik begrijp je.. andere vraag dan.. ik wil een lokaal bestand openen via firefox.. IE doet het perfect, maar dezelfde link werkt niet in firefox. Wanneer ik de link kopieer en in een nieuwe tab plak doet hij het wel..

Enig idee hoe dit op te lossen is?
ik werk op dit moment met href en dan file://bestandspad/bestandsnaam
Dit werkt in Internet explorer gewoon, maar hoe los ik dit in Firefox op?

Jij wilt zeggen dat ik met een aparte PHP pagina moet worden voor het downloaden van bestanden?

en dan zoiets?

header("Content-type: Application/octet-stream");
header('Content-Disposition: attachment; filename = "'.$bestand.'"');
readfile($bestand);
Aangezien je toch alleen maar bezig bent met het zoeken naar ranzige oplossingen, alstu.
Arjan Kapteijn schreef op 21.01.2009 14:12
Aangezien je toch alleen maar bezig bent met het zoeken naar ranzige oplossingen, alstu.

Van diezelfde pagina:

Disabling the Security Check

;-)
Maar dat is dus iets wat per PC ingesteld moet worden? Of vergis ik me nu? Hiermee ga je aanpassingen doen in firefox zelf..

Is er geen oplossing die werkt op iedere pc, zonder dat hier iets op aangepast hoeft te worden?

B.V.D.
Dennis Lelieveld
Dennis schreef op 21.01.2009 15:11
Is er geen oplossing die werkt op iedere pc, zonder dat hier iets op aangepast hoeft te worden?

Nee, gelukkig niet. Anders zou toch iedere spammer en elk virus lekker met de pc van de client aan de haal gaan.

Reageren