hallo mensen,
ik heb van deze site een inlogsysteem gehaald:
http://www.phphulp.nl/php/scripts/8/439/
ik heb de config.php zo in gesteld naar mijn wensen:

<?
// Groot Inlogsysteem versie 2
// Copyright Jorik Berkepas
// Support by [email protected] (MSN|Email)
// Pagina: config.php: Instellingen voor inlogsysteem

// Start je zelf ergens anders je sessies/cookies? Maak van de volgende twee regels dan commentaar (# of //)
session_start();
ob_start();

// Error reporting zetten we uit, het is niet echt netjes je bezoekers errors voor te schotelen
ERROR_REPORTING(0);

// MySQL
$db_user = "root"; // Gebruiker voor MySQL
$db_pass = "******"; // Wachtwoord voor MySQL
$db_host = "localhost"; // Host voor MySQL; standaard localhost
$db_db = "test_7"; // Database

// Als je al ergens anders een database connectie hebt gemaakt,
// maak dan van de volgende twee regels commentaar (# of // ervoor zetten)
mysql_connect($db_host,$db_user,$db_pass);
mysql_select_db($db_db);

// Instellingen
$loginpage = "index.php"; // Pagina waar de gebruiker heen wordt gestuurd wanneer deze is ingelogd
$forgoturl = "http://marty-f1.uuuq.com/test.php/"; // Volledige URL naar inlogsysteem, voor activeren van wachtwoord vergeten, / aan einde
$sitenaam = "MT-bodyguard-verhuur"; // Naam van je site; deze word oa. gebruikt bij het verzenden van mail
$sitemail = "[email protected]"; // Afzender van verzonden mail
?>

als ik nu naar de setup ga, zoals gezegt werd, dan staat er dit:
Er is een fout opgetreden bij het verwijderen van eventuele oude gebruikers-tabellen. Controleer de MySQL-instellingen in config.php

wat heb ik fout gedaan?

Dankuwel!
Grtz martyn!
dit si de warnig:
Warning: session_start() [function.session-start]: Cannot send session cookie - headers already sent by (output started at /www/uuuq.com/m/a/r/marty-f1/htdocs/inlogsysteem/config.php:8) in /www/uuuq.com/m/a/r/marty-f1/htdocs/inlogsysteem/config.php on line 15

Warning: session_start() [function.session-start]: Cannot send session cache limiter - headers already sent (output started at /www/uuuq.com/m/a/r/marty-f1/htdocs/inlogsysteem/config.php:8) in /www/uuuq.com/m/a/r/marty-f1/htdocs/inlogsysteem/config.php on line 15

dit is ook wat ik nog krijg met ERROR_REPORTING(error_reporting(E_ALL);
Parse error: syntax error, unexpected ';' in /www/uuuq.com/m/a/r/marty-f1/htdocs/inlogsysteem/config.php on line 19

maar ik gebruik PHPmyadmin en daar staat dit:

MYSQL SECTIE: "ROOT" WACHTWOORD

MySQL SuperUser: root

De MySQL server draait niet of wordt geblokkeerd door een firewall! Zorg eerst dat dit probleem wordt opgelost ...
Voor de warnings geldt dit:
http://www.phphulp.nl/php/faq/#2

Martyn schreef op 23.02.2009 14:37
De MySQL server draait niet of wordt geblokkeerd door een firewall! Zorg eerst dat dit probleem wordt opgelost ...

Lijkt mij duidelijk.
hoe moet ik dat voor zorgen dat die het wel gwn normala gaat werken?
Lezen van de gegeven link en handleidingen lezen.
ik snap er niks van.
ik heb nog me gegevens gecontroleerd maar ik kom maar niet verder.
Controlleer je gegevens voor je database connectie.
Het is onlogisch te verbinden als 'root'. Dit zal op bijna geen enkele hosting het geval zijn.
moet ik verbinding maken emt de host? of met phpmyadmin waar die database staat?
en bij phpmyadmin is het wel root
OF niet?
dat zijn dezelfde gegevens waarmee je inlogt op phpmyadmin normaal gezien.

En even voor de duidelijkheid: je database heet NIET phpmyadmin, maar MySQL. phpmyadmin is enkel een (superslechte) databasebeheertool.
wat is dan een betere database beheer tool?

Reageren