Goededag,

ik ben momenteel bezig met een website zie www.hanenbergtegelwerken.nl

helaas zit ik met een probleem om de site in het verlengde door te laten lopen zie bv. "renovatie"

ik werk op deze site met een header en footer omdat ik niet precies weet hoe ik het anders beter kan doen.

kan iemand me helpen te vertellen hoe ik de site in het verlengde kan maken? zodat de site niet "uitelkaar valt"

Groet, Rico
je zou er een iframe in kunnen plaatsen

dit is nu de pagina: http://www.hanenbergtegelwerken.nl/v1/renovatie.php

op de plek waar de inhoud moet staan (waar nu k k k enz. staat) kan je dit zetten:

<iframe src ="renovatie2.php" width="400" height="500">
  <p>Your browser does not support iframes.</p>
</iframe>

dan moet je nog een pagina aanmaken die dan renovatie2.php heet

EDIT:
Je moet zelf dan nog ff met de afmetingen spelen
maar is het niet mogelijk de site door te laten lopen ik heb namelijk een balk onderin zitte een plaatje zeg maar die eventueel te kopieren is zodat hij dus langer kan worden

eigelijk bedoel ik dus zodra de website langer word dat hij dat plaatje http://www.hanenbergtegelwerken.nl/v1/images/index_21.png
gaat kopieren zover dat nodig is. ?
Ik zie dat je al een heel eind bent, maar waarom werk je met tabellen voor het design? Dat is niet meer van deze tijd. Je site is zo ook niet (x)html valid, wat niet verplicht is, maar wel aan te raden.

Je kan veel beter met div's icm een stylesheet werken. Dan is dit probleem ook veel makkelijker op te lossen. Bovendien is je structuur over het algemeen niet zo ingewikkeld, dus houd je beter overzicht.

je wilt de site dus gewoon zegmaar langer maken?

EDIT:
wat leen zegt ^^
Leen schreef op 27.02.2009 17:08
Ik zie dat je al een heel eind bent, maar waarom werk je met tabellen voor het design? Dat is niet meer van deze tijd. Je site is zo ook niet (x)html valid, wat niet verplicht is, maar wel aan te raden.

Je kan veel beter met div's icm een stylesheet werken. Dan is dit probleem ook veel makkelijker op te lossen. Bovendien is je structuur over het algemeen niet zo ingewikkeld, dus houd je beter overzicht.

Ik doe vanuit photoshop naar website en zodoende werk ik dit uit dus weet niet echt hoe ik dit anders moet aanpakken. :P
Joriz schreef op 27.02.2009 17:08
je wilt de site dus gewoon zegmaar langer maken?

EDIT:
wat leen zegt ^^

wil hem inderdaad langer maken.
als je neit in divs verder wilt kan je er een <tr> onder zetten.
en dan de achtergrond instellen als dat plaatje

dat moet goed gaan
Bovenstaande zal misschien wel werken maar ik raad je toch aan om niet met tabellen te gaan werken voor de layout. Het kost misschien nu wat meer moeite maar je hebt er later alleen maar voordeel mee. Tabellen zijn alleen om gegevens in te ordenen en niet voor een design.
zoals remco zegt: tabellen zijn voor data en NIET voor layout, ga dus verder in die div's. je zal zien dat dit veel beter komt.

Joriz: Ga niet met Iframe werken, dat geeft niets dan zever. ik denk zo maar aan manipuleren van pagina's, het niet kunnen toevoegen aan favorieten van een bepaalde pagina en dit is niet veilig!

werk verder met je header en footer.
Tikkes schreef op 27.02.2009 18:36
zoals remco zegt: tabellen zijn voor data en NIET voor layout, ga dus verder in die div's. je zal zien dat dit veel beter komt.

Joriz: Ga niet met Iframe werken, dat geeft niets dan zever. ik denk zo maar aan manipuleren van pagina's, het niet kunnen toevoegen aan favorieten van een bepaalde pagina en dit is niet veilig!

werk verder met je header en footer.

Daar had ik idd niet aan gedacht. Maar het is niet altijd onveilig.. Somige bedrijven maken hun site zodanig dat de betalingen (in ideal) worden verwerkt in iframes. Het hoeft niet onveilig te zijn. Maar dat met favorieten idd wel.

Reageren