Aan iedereen die dit leest:

Ik was, nadat ik gister van Marien het spel gekregen had, van plan Criminals op te frissen.
Maar de code is zo'n giga troep dat ik daar geen zin in heb en zelf een Open Source spelletje ga maken.
En omdat ik toch van de grond af begin, kan ik gelijk kijken wat jullie er graag in willen :)

Het spel zal op Criminals/Omerta/Etc gebaseerd zijn, dus geen Miniconomy/Megatycoon features graag ;)
Dat klinkt handig.
Misschien is dat wel 'n idee.
iets met items :) bijv da je in je bag kijkt en dat daar bijv een porto in z it en een wapen e.t.c:P
Na een tijd van school-opstart-drukte enzo, eindelijk weer wat rust.
En wat nog veel grappiger is, is dat ik voor informatica een site moet gaan maken =)

Even @Jelmer, waar voer je dat plan uit?
Bedoel je zelf een forum starten of niet?
mm mss een gijzelfunctie en dan losgeld vragen =)
Mitch schreef op 02.10.2005 19:07
En wat nog veel grappiger is, is dat ik voor informatica een site moet gaan maken =)

Ik ook =), sterker nog ik ben met een mini economie spelletje bezig =P
Trouwens, ik heb zelf ooit een online game gemaakt. Ik zou het leuk vinden als jullie even kijken en een mening geven. Het spel is een tijdje terug overgenomen, dus met 'mail de webmaster' kun je mij niet bereiken.

B.v.d. Koen.
@Mitch:
Ik voer het niet uit, het is maar een van mijn vele ideeën. Maar als je een weblog (nieuws-pagina-achtig-iets voor de mededelingen en de excitement), een wiki voor de documentatie van de interne functies (die dan door alle mensen die eraan meewerken kan worden bijgehouden), een soort van CVS om de code te beheren (of een centraal persoon) en inderdaad een forum voor de support van de gebruikers en de uitwisselingen tussen de developers.

Developers kunnen zich aanmelden, gratis en zonder te veel gedoe, en hun code wordt dan in het begin een beetje bijgehouden door developers die er al langer zitten om te kijken of het allemaal klopt, fouten verbeteren en opmerkingen maken tegen diegene die het stukje code schreef, zodat die er ook nog wat van leren.

Lijkt mij leuk om zo'n soort community op te zetten. Ik heb ideeën zat voor projecten, maar ik ben zo iemand die meteen resultaat wil zien, dus liever bezig is met de visuele delen (GUI, puntjes op de i zetten e.d.) dan van de grond af beginnen.

En ja, ook ik moet voor Informatica een website maken. Maar hij moest wel simpel, en in html ;) (dat wordt dus xhtml valid met css en plaatjes van stock.xchng ;)
Ik heb bootleggers gespeeld dark-future. Ik zou je wel kunnen helpen met het verzinnen :)
Na alle basis dingen:
*Zaken opstarten
*Bendes/Fams/Crews/Clans :)
*Ziekenhuis(Leven)
*Je schiet vaardigheid opbouwen in schietscholen

*En mechien ook nieuw en uniek>>Politie
Dus het tegen overgestelde >> proberen bendes opterollen en ook rechtzaken met bewijs enz :)

Kan zo heel veel dingen bedenken. Ik speek op dit moment meer ruimtedingen als http://www.imperialconflict.com/
en
http://www.astrowars.com/
Volgens mij heb ik het eerdere gezegt, een systeem waarbij de waarde van producten afhankelijk is van de economie.

Als er ergens veel van verkocht word is de er een overvloed, waardoor de waarde de volgende tick zal dalen. Is er ergens weinig van dan zal dat duurder zijn. Zodoende kan je als clan leuk samen spelen, tegelijkertijd spullen kopen als het goedkoop is, dankzij de schaarste zal iets duurder worden, en dan tegelijkertijd weer verkopen. Dat werkt natuurlijk alleen als je met grote groepen tegelijk werkt.

Net zoals onze economie van schaarste en overvloed, alleen dan op een kleinere schaal.
En daar is al een spel van genaamd: Miniconomy!!!

En ik denk dat Mitch hier niks meer aan doet:-P

Reageren