Halle php'ers

Ik heb hier een oude pc naast mij staan en ik wil daar een 'Test' server van maken.
Nu heb ik Apache geïnstalleerd maar ik moet er natuurlijk ook PHP op hebben dus wou ik dat ook installeren. Nu is volgens mij die installatie goed gegaan alleen krijg ik de PHP pagina's wit te zien en in de bron de PHP code.
Wie weet hoe ik dit kan oplossen.

(heb hem al herstart en httpd geheel goed staan (volgens de handleiding)

Bvd,
Loran
Check even je services na.

Het is trouwens aan te raden, dat als je een webserver wilt, dit te doen met Linux. Ik werk daar ook mee en vind dat makkelijker werken dan Windows.
Ik hoor van andere weer dat ze het fijne vinden met Windows en makkelijker.
Maar ik ga het even checken

Tja, ik ken die monitor ding geval niet, maar volgens mij wilt dat niet alles zeggen. Je php.ini moet ook bij apache zijn, en d'r was wat van dat je *.php bestanden aan php zou moeten linken. Kan je zeggen welke handleiding je hebt gerbuikt?

Arjan Schuurman schreef op 04.03.2009 15:51
Het is trouwens aan te raden, dat als je een webserver wilt, dit te doen met Linux. Ik werk daar ook mee en vind dat makkelijker werken dan Windows.

Linux vs windows is volgens mij net zo'n soort debat als nature vs nurture.
Ik heb totaal geen problemen met mijn windows hosting.
Als je dit in een bestandje zet en je roept het aan in de browser wat zie je dan?
<?php
phpinfo();
?>
Ik kom er net achter dat als ik [ignore]<?[/ignore] doe dat hij het niet doet maar wel als ik [ignore]<?php[/ignore] doe.

Hoe kan ik zorgen dat hij ook [ignore]<?[/ignore] pakt?
Googlen op 'enable shorttags for php'?
Tweede hit (die is ingesprongen) staat het antwoord al in het vierde bericht.
De derde hit (2e website) geeft in de tweede post al het antwoord.
Loran schreef op 04.03.2009 18:06
Ik kom er net achter dat als ik [ignore]<?[/ignore] doe dat hij het niet doet maar wel als ik [ignore]<?php[/ignore] doe.

Hoe kan ik zorgen dat hij ook [ignore]<?[/ignore] pakt?

Das shorttags, die wil je niet aan hebben, aangezien php dan in de war kan raken met xml. Gewoon lekker bij [ignore]<?php[/ignore] houden.
Tja maar als ik er iets opzet wat bv een factuur prog is en alles is [ignore]<?[/ignore] tja dan....
Tja maar als ik er iets opzet wat bv een factuur prog is en alles is [ignore]<?[/ignore] tja dan....

Oeps dubbel geklikt. sorry.

Reageren