hallo mensen,

Ik wil iets maken, maar ik weet niet hoe. Ik had gehoopt dat iemand mij op weg zou willen helpen.

Het concept is als volgt,

[o][o][o][o][o][x][x][x][x]

de o is een donker grijs balletje, de x een lichtgrijs balletje.

ik moet dus op alle images kunnen klikken, vervolgens moeten alle images aan de linker kant van de 'beklikte image', en de beklikte image zelf donker grijs worden. en alles rechts ervan licht grijs. ook moet ik dan een value hebben, elk bolletje is value + 50. dus 3 bolletjes is een waarde van 150.
deze in een hidden field, of wat dan ook, om vervolgens te kunnen submitten.

Weet iemand hoe ik dit ongeveer ga moeten doen...

Alvast bedankt,
wesley.
Ik snap niet exact wat jij wilt doen, maar als jij zelf dingen hebt waar je niet uitkomt kun je het altijd vragen. Bijv. 'Hoe change ik de image als er op geklikt wordt?'.
ik weet hoe dat moet. ik wil alleen weten hoe ik alle images er links en rechts van aanpas waar nodig. is nogal stom om voor elke afbeelding een stuk javascript te schrijven, moet sneller kunnen, alleen weet ik niet hoe.
Nogmaals, en sorry als ik bot overkom, het is niet bot bedoeld :P

Ik ben geen kei in javascript....

ik kan doen, afbeelding 1, onclick, verander src in 'AANGEKLIKT.GIF', verander 2 naar 'AFGEKLIKT.GIF' 3 naar af.... etc.
afbeelding 2, verander 1 naar AAN 2 naar AAN 3 naar af, 4 naar af.... etc.

dit is hells. moet korter kunnen, maar ik ben echt niet goed in javascript, en ja ik weet het, ik moet het leren, ben er ook mee bezig :)

Maar daarom vraag ik het zo, in de hoop dat iemand mij een voorbeeldje kan geven.
Ik ben ook geen ster in Javascript, maar als je je array update, dan moet je hem gewoon opnieuw uitlezen en dan de HTML-codes editen in een DIV.
Maar. ik heb nog geen array. ik heb nog niks. ik zoek wel verder denk ik... des noods flash. rofl
Google: make array javascript
Google: edit div html javascript

Edit: Ik kan het je allemaal wel voorkauwen, maar dat helpt je weinig..
Ik weet wel hoe het werkt, ik weet alleen niet hoe ik een html object maak in javascript, dan nog een img, en dan per item in de array moek de src aanpassen, dan nog moet ik img voor img, of where 'array'[num] > gekozen getal.
Zoals ik al zei update je DIV met nieuwe HTML.
Dan maak ik 10 array's.

en onClick 1 van die 10 arrays erin gooien. dat bespaard al code. of kan het nog korter?

Reageren