ik ben Gert-Jan Berendse, 43 jaar en heb mijn eerste webpagina bijna af.
nu ben ik opzoek geweest naar een plaats om mijn website te stallen. via jullie en andere sites kwam ik erachter dat zoiemand een hoster heet.
nu wil ik graag weten welke hoster jullie aanraden, ik heb weinig verstand van computers dus ik heb er een nodig die mij van begin tot eind kan helpen.
zelf kwam ik op sitedeals de onderstaande aanbieding van ordana tegen, maar ik weet niet waar ik op moet letten.
heeft iemand advies voor mij?
webreus en one.com heb ik ook nog nooit slechte verhalen over gehoord,, zelf zit ik bij hosting2go, opzich nog nooit problemen mee gehad,, maar ik vind het niet bepaald lekker werken.
Vooral bestanden uploaden, je bent gewoon verplicht tot ftp.
De opvolger van lycos hosting heeft daarentegen wel een extreem chille upload app.
Je moet jezelf afvragen hoe stabiel je website moet zijn. Mag ie nooit offline zijn of wil je eventueel ook backups hebben dan kom je al bij een andere host uit.
Je moet het zo zien (niet bij allen):
Hoe goedkoper de host des te minder services je zult krijgen..
Bijvoorbeeld:
Er worden geen backups van je data gemaakt...
Minder mailadressen of subdomeinen...
Vaak gebeurt het ook dat bij deze hosts je site toch af en toe down is (hoewel dit soms maar een paar minuten is) etc.
Dus voor je eigen hobby site, goedkoop kan prima. Wil je echt iets aanbieden aan bezoekers (bv winkel, informatie, diensten/services) en verwacht je een grote stroom te krijgen dan kun je beter toch iets meer investeren...
www.mijndomein.nl;
"Een zeer goede klantenservice, je stelt je vraag en all gauw heb je een reactie, goedkoop! 29,- per jaar voor domein en alles der op en der aan!"
www.one.com;
"Zeer mooi systeem, overzichtelijke pagina met functies!"
Een vriend van mij belde me net en vertelde toevallig dat hij ook bij Ordana zat, hij is van one.com naar ordana gegaan en heeft nu betere support en hij had iets over uptime en meer php ondersteuning, is dat voor mij van belang als ik in de toekomst iets met php wil gaan doen?
hun ondersteunen cronjobs enzo? ik snap er niets van maar ik dacht dat ordana goed en goedkoop was vandaar de vraag. Ik hoor er namelijk wel goede verhalen over.
Ik heb geen ervaring met Ordana, dus ik (en velen andere met mij) kunnen hier weinig tegen in brengen, maar het ook niet beamen.
Het is een gok die je waagt. Het belangrijkste om te checken is of ze wel bij KVK staan ingeschreven.
En uptime is bij vrijwel alle server 99,9% of i.i.g. dat beloven ze.
En meer php ondersteuning vind ik beetje vreem, het word ondersteund, of niet, (en php4 is hetzelfde als geen php ondersteuning)
Oke, ik snap dat iedereen ongeveer hetzelfde biedt, maar waar zit het verschil dan? waarom zit dan niet iedereen bij een paar bedrijven en als ik google kom ik er 100en tegen? Ordana heeft bij mij in de buurt een groot kantoor maar wanneer weet ik dat er een goed is? puur reacties lezen?
Voor dat je gaat zoeken, wat zoek je eigenlijk? Waaraan moet een pakket voldoen, wat mag het kosten, etc. etc. etc. Wanneer je dat weet, kun je gaan zoeken.