Voor een blog waar ik pas mee begonnen ben werd ik helemaal tureluurs om altijd netjes de index te maken. Links invoegen, anchors invoegen en hopen dat alles in één keer goed staat.

Nu heb ik dit probleem opgelost met het volgende javascriptje op basis van, hoe kan het ook anders: mootools!

Kijk eens naar het volgende voorbeeldje!

edit: ik heb overwogen om dit met php te doen maar dat leek me veel te complex voor eigenlijk zo'n korte nette oplossing met javascript...
:) In mijn wordpress plugin kan je straks aangeven of je een index wilt door de tag <!--index--> in je post te voegen. Zo blijft 't redelijk beheersbaar.... Maar meningen verschillen natuurlijk ;)
Crispijn schreef op 17.03.2009 10:31
beheersbaar

beheeeeerbaar :)
Gast... 't was wel lekker toen je niet meer op 't forum kwam :P
Je "navigatie" word bij mij niet gemaakt..? Ik heb op die link gekeken (1ste post), maar ik zie niets anders dan een paar titels.

Ik schrijf overigens zelf nooit berichten in Wordpress langer dan zo'n 100 regels, dus heb dit niet nodig. Maar goed idee. :)
Mitchell, in welke browser heb je gekeken? Je krijgt helemaal bovenaan de pagina een lijstje met 4 linkjes als het goed is.
@Crispijn

Doet ut bij mij ook niet in Firefox.. :(
Wajoooww wat een nuttige script

Not :P

@Robert: Krijg je foutmeldingen in firebug toevallig? Ik heb het namelijk zelf wel werkend in firefox 3.0.7

@Peter: Hou je mond maar als je niks nuttigs te zeggen hebt
Is het overigens wel erg slim om Mootools te gebruiken in combinatie met Wordpress? Aangezien Wordpress met Jquery is gemaakt en daardoor ook veel plugins van Wordpress op Jquery zijn geschreven.

Ik denk zo dat als je deze plugin gaat gebruiken je veel conflict krijgt met andere plugins. :)

Edit: Nee, firebug is stilletjes en alsnog zie ik hier niets op de nieuwste firefox. :)
okej, maar waarvoor al die spaties? :P

je kan het ook met php makkelijk laten generen, kost je minder regels, minder laad tijd want je moet dat hele koetools script includen enz. enz. Alleen maar positiefe dingen als je geen koetools gebruikt.

Voorbeeldje:
<?php
$tekst = "<h2>titel1</h2>blablabla<h2>titel2</h2>blablabla";

preg_match_all("#\<h2>(.+?)\</h2>#si", $tekst, $matches, PREG_SET_ORDER);

echo "Alle titels:<br>";
foreach ($matches as $nmr=>$val) {
echo ($nmr+1).": <a href='#".$val[1]."'>" . $val[1] . "</a><br>";
}

$tekst = preg_replace('#\<h2>(.+?)\</h2>#si', str_repeat('<br>', 50).'<h2 id="\\1">\\1</h2>', $tekst);

echo $tekst;
?>

Dus stap over naar php generisatie :), dan hoef je je ook niet rekening te houden voor mensen die geen js aan hebben staan ;)

Reageren