Hoi mensen, daar ben ik weer met hetzelfde probleem;
Van pagina 1 worden 2 sessions aangemaakt, te weten;

<?php
session_start();
$_SESSION['edit'] = $_POST['edit']; 
$_SESSION['correctie'] = $_POST['correctie'];
include "editor_nw_opdracht.php";
?>

$_SESSION['edit'] staat voor elk bestand dat is gekozen uit een rij geuploade bestanden en $_SESSION['correctie'] staat voor corrigeren of niet corrigeren per bestand. Dit moet om verschillende redenen apart te kiezen blijven. Op editor_nw_opdracht.php heb ik dit;

<?php
session_start();
$_SESSION['edit'] = (empty($_POST['edit'])?$_SESSION['edit']:$_POST['edit']); 

foreach ($_SESSION['edit'] as $bestanden => $waarde) 
{
echo $bestanden;
echo '&nbsp;('.$_SESSION['correctie'][$bestanden].')';
if(empty($_SESSION['correctie']) )
{
  echo $_SESSION['correctie'].' heeft geen waarde.';
}

if(!empty($_SESSION['correctie']) )
{
  echo $_SESSION['correctie'].' heeft wel een waarde.';
}
}
?>

$_SESSION['correctie'][$bestanden] wordt keurig weergegeven wanneer ik voor de eerste keer deze pagina open maar wanneer het formulier op deze pagina zich ververst blijft $bestanden keurig staand maar $_SESSION['correctie'] geeft aan dat deze geen waarde heeft.

Hoe kan het dat $bestanden blijft staan en zijn waarde blijft behouden terwijl $_SESSION['correctie' leeg wordt? Is hier een oplossing voor?
Waar staat op pagina 1 session_start();?
Erboven en dit heb ik nu aangepast in het stukje script (sorry voor deze slordigheid)...
Zet ook je errors eens aan.

Zet dit bovenin je script.
<?php
error_reporting(E_ALL);
ini_set("display_errors", 1);

// rest
?>
Daar komen geen fouten uit en dit heb ik natuurlijk al eerder gecheckt...
misschien is de $_POST leeg?
Alleen als je error_reporting(); doet verbergt hij toch de fouten? Anders staan ze er toch wel? (Zonder PHP)
steen schreef op 22.03.2009 16:36
misschien is de $_POST leeg?

Vandaar ook mijn error reporting tip. Ik denk namelijk ook dat die leeg is.
Bedoelen jullie de $_POST van $_SESSION['edit'] = (empty($_POST['edit'])?$_SESSION['edit']:$_POST['edit']);?

$_POST['correctie']; van pagina 1 is namelijk niet leeg vandaar dat de eerste keer dat ik editor_nw_opdracht.php bezoek keurig $_SESSION['correctie'] te zien krijg maar niet meer na het verversen van het formulier.
Hoe ziet dat formulier er uit? En in welk bestand staat het?
Het formulier bestaat uit 9 dropdown menu's waarvan de eerste 2 zorgen dat het formulier ververst wordt omdat afhankelijk van de keuze van de eerste dropdown de info van de tweede dropdown uit de db wordt gehaald en bij de keuze van de tweede dropdown de info van de rest van de dropdowns wordt opgehaald uit de db. Dit alles staat op dezelfde pagina, nml. editor_nw_opdracht.php. Dit formulier begint pas na opsomming van de verschillende gekozen bestanden.

Reageren