Beste PHP'ers,
www.database-manager.nl
Ik moet af en toe websites bouwen op webservers die wel MySQL, maar geen PHPMyAdmin omgeving bieden.
Om toch in de database te kunnen gluren of alles goed gaat en enkele basis zaken te kunnen uitvoeren heb ik een 'database manager' geschreven. De tool biedt momenteel de mogelijkheid om automatisch tabellen en kolommen te detecteren in je database, en bouwt formulieren op waarmee je eenvoudig records kunt toevoegen/bewerken/verwijderen.
De tool wil ik in de toekomst ook inzetten voor klanten, zodat deze zelf gegevens in de database kunnen beheren.
In de configuratie kun je ook specifiek aangeven welke tabellen/kolommen via de tool beheerd kunnen worden. Zo hoef je niet de hele database bloot-te-geven aan je klanten.
Ook heb ik een QUERY-tool ingebouwd waarmee je eigen queries op de database kunt runnen. Deze tool is in het configuratie eenvoudig in en uit te schakelen.
Ik ben zeer benieuwd naar jullie feedback over de tool! Als de tool 'af' is zal ik deze zeker open source als script opnemen op dit forum.
Je kunt inloggen met "admin/password". De database heb ik gevuld met een standaard JOOMLA installatie.
De bron bestanden zijn nu hier te downloaden
TODO:
- Basis javascript validatie voor velden in het formulier.
3.167 views