Ik heb drie websites draaien en op alle drie sla ik op een hele simpele manier de ip-adressen van mijn bezoekers op, zodat ik per dag kan zien of er mensen zijn die terug komen. Nu werkt op 1 website het script echter niet meer, hij slaat ze nier meer op in de database. Waar kan dit aan liggen? Het enige verschil wat ik zie, is dat op de andere twee de MySQL versie nog 4 is en op degene waar het script het niet meer doet, versie 5.

Hieronder het script:

index.php
<?
include "database.php";
mysql_query("INSERT INTO bezoekers (ipadres, datum, tijd) VALUES('".$_SERVER['REMOTE_ADDR']."', NOW(),NOW()) ");
?>

database.php
<?
$host = "localhost";
$user = "username";
$pass = "password";
$db = "database";

if (!@mysql_select_db($db, @mysql_connect($host, $user, $pass)))
{
echo "Er kan geen database connectie gemaakt worden..<p>";
}
?>

(die dubbele datum in de database klopt, geen commentaar daar over)
if(!mysql_query($query)) { echo mysql_error(); }
ik heb gemerkt dat je backticks moet gebruiken bij je tijd velden...
dus:

"insert into tabel (ip, `tijd`, `tijd2`) values ('".$_SERVER['REMOTE_ADDR']."',NOW(),NOW())"
Tikkes schreef op 31.03.2009 11:35
ik heb gemerkt dat je backticks moet gebruiken bij je tijd velden...
dus:

"insert into tabel (ip, `tijd`, `tijd2`) values ('".$_SERVER['REMOTE_ADDR']."',NOW(),NOW())"

Backtickets gebruiker moet nooit. En dit dit geval lijkt me dat ook niet echt logisch. Eerder bij IP, zou kunnen dat dat een reserved word is.
ik had hetzelfde als roy en met het toevoegen van backticks om m'n tijd velden werkte alles weer...
EDIT: De backticks toevoegen heeft inderdaad gewerkt. Dankjewel!
Ja maar backtics is natuurlijk niet de oplossing!

Laat eens zien hoe je het nu hebt.
TS: Je database structuur is dus niet goed, zoals eerder gezegt. Fix dat ;-)
Dennis Mertens schreef op 31.03.2009 12:04
Ja maar backtics is natuurlijk niet de oplossing!

Laat eens zien hoe je het nu hebt.

Het enige wat ik veranderd heb in het script wat je in mijn beginpost ziet, is dus dit:

jah ik weet t ... t is vreemd met die backticks ... ik vraag me af hoe t komt...

Reageren