Omdat ik uit verschillende databasen gegevens haal, heb ik "." (punt) gebruikt om aan te geven van waar hij het uit moet halen.
Maar wanneer ik dit doe krijg ik een parse error.
Weten jullie misschien wat ik moet doen om de codes werkend te krijgen.
Ik weet het zelf wel, maar ik wil bijvoorbeeld "Naam" uit "db_een" halen en "Achternaam" uit "db_twee".
En om dat aan te geven moet ik "db_een.Naam" en "db_twee.Achternaam" doen.
@Dennis, het script werkt ook met sql, daar gebruik ik ook de syntax "db_een.Naam". Als ik het bovenstaande van jou gebruik werkt hij niet.
Als ik de punt niet gebruik, dus alleen "Naam" schrijf krijg ik de volgende foutmelding;
Warning: mysql_fetch_assoc(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in C:\Program Files\EasyPHP 3.0\www\test.php on line 45
@Dennis, waarschijnlijk omdat er ook een Naam in "db_twee" zit.
Ik heb het script zo gebouwd dat je met dit script een pagina kan maken. Het word in een nieuwe php bestand opgeslagen
Ik wil in dat nieuwe bestand "db_een.Naam" opgeslagen word.
Ik had het script zodanig gebouwd dat er in de database hetvolgende werd opgeslagen als ik naam had aangevinkt:
SELECT Naam FROM db_een
Maar nu wil ik uit een andere database de achternaam halen. dus dan zou het sql syntax er zo uit moeten zien;
SELECT db_een.Naam, db_twee.Achternaam FROM db_een, db_twee
Als ik
SELECT Naam, Achternaam FROM db_een, db_twee
doe krijg ik de bovenstaande foutmelding.
@Ark, ik heb het sql syntax getest , en hij vind de juiste achternaam bij de naam