Hej ik heb voor mn schoolproject een soort berichten systeem als Twitter.
Het eerste probleem was dat ik de berichten pas zag als ik een bericht verstuurde. nu dat is verholpen moet ik de pagina refreshen voordat ik mn bericht zie. kan iemand me hiermee helpen?
Ik denk dat je je eens in AJAX moet verdiepen!
Inderdaad. Dan zou je je in AJAX moeten verdiepen.

Je kan een Framework gebruiken, hieronder een aantal frameworks;
YUI
ProtoType
jQuery
MooTools
DoDo
was niet nodig.. denk ook niet dat jullie het helemaal begrepen. de berichtfunctie hoeft niet automatisch te refreshen maar als ik het bericht verzend moest ik hem gewoon te zien krijgen. beetje schuiven met php en toen werkte het wel.

dat vind ik dan maar wat fijn, dat je ons even meedeeld dat het gelukt is. Gelukkig laat je de code niet zien, en kunnen we zeker niks meer leren...

Ok, iets minder sarcastisch:
Zou je je gelukte code nog even willen laten zien? Wij zijn er allemaal van overtuigd dat dit niet zo gemakkelijk met php wil, en als het jou nou wel lukt, dan is het wel goed om te zien wat nou anders is dan wij dachten...

Bedankt alvast..
niemand gelooft mij hier ofwel.. schuiven met php kan niet.... ik heb verschillende stukken php, zet de 1 boven de andere (schuiven dus) en dan werkt het wel.

<?php
session_start();
if($_SESSION['ingelogd']!=true) header('Location: hanzetalkinlog.php');
include( 'htmlheader.inc.php' );

?>
<?php

include( 'database.inc.php' );
?>
<?php
if( isset( $_POST["verzendknop"] ) )
{
$query = "INSERT INTO
bericht
(tekst,
categorie_id,user_id)
VALUES ('". $_POST ["bericht"]."', '2')";
$result = mysql_query( $query );
if(!$result) print $query . "<br>";

}
?>

<?php

$query = "SELECT tekst FROM bericht WHERE categorie_id = 2 order by bericht_id DESC LIMIT 0, 10 ";
$result = mysql_query( $query );

$aantalRijen = mysql_num_rows( $result );
if ( $aantalRijen == 0 )
{
// Er zijn nul rijen – geen gevonden producten dus
print "<p>Er zijn geen berichten gevonden</p>";
}

{
// Haal steeds een gevonden tabelrij op en verwerk
// deze per stuk als $product
print "<table><tr><th>bericht</th></tr>";
while( $tekst = mysql_fetch_assoc( $result ) )
{
print "<tr><td>" . $tekst['tekst'] . "</td><td>" . $user_naam['user_naam'] . "</td></tr>";
}
print "</table>";
}

?>
Zet de 1 boven de ander, schuiven dus?

lal! :p
jah...dus loop niet zow te zeuren en help gewoon eens of ga anders een leven zoeken
[off] @ Dennis: Kap eens met lastig vallen (lol). :) [/off]

@ Guus: Ik snap nu niet echt wat je probeerd te maken, een shout of een chat of totaal iets anders? Voor iets als een chat zal je toch even moeten kijken naar Ajax, voor een shout kun je gewoon de pagina refreshen door een header() of Javascript.

(Heb zelf ook nog nooit twitter gebruikt, dus tja..)
het is zoiets als twitter..gewoon berichtjes plaatsen.
Maar het is al gelukt door het 1 boven de ander te zetten. het grote probleem was dat ik moest refreshen om het bericht te zien dus ik dacht dat ik een refresh functie moest gaan gebruiken. maar eiglijk was dat dus niet nodig.
En het probleem is nu dus opgelost?

@Mitchell: :p 8)

Reageren