hallo, ik ben bezig met een inlog systeempje. Alleen wanneer ik de gegevens ophaal uit mijn database, en vervolgens tel of de ingevoerde details bestaan, werkt hij niet.
Toen probeerde ik om alleen de user te controlleren en toen werkte die wel. Ik denk dus dat het probleem zit in het ophalen van het password met dat md5 gedoe.
Dit is het stukje code wat daarvoor zorgt.
SELECT * FROM users WHERE user = '$user' AND pass = md5('$pass')
@Jurgen: verandert en hij werkt nu, bedankt voor je snelle reacties.
@GaMer13: Ik vroeg dat omdat ik dacht dat je hiervoor misschien een special type nodig. Ik zie altijd, als ik een table aanmaak, lijsten vol soorten staan.
?
Onbekende gebruiker
03-04-2009 16:26
Klopt, maar over het algemeen heb je alleen INT, VARCHAR, DATE/TIME (DATETIME)en ENUM nodig.
Toch zo geweldig dat MySQL... Verneukt je data zonder enige waarschuwing en je mag vervolgens lekker gaan debuggen.
Mocht je een held zijn en toch met deze shitzooi door willen werken, ga de boel dan in elk geval configureren. Dan krijg je een foutmelding wanneer je data in een veld probeert te stoppen wat niet aan de voorwaarden voldoet.
Een fatsoenlijke database hoef je niet te vertellen dat niet passende data niet kan worden opgeslagen, bij MySQL moet je dat wel aangeven. En wanneer je vergeet om iedere keer weer opnieuw de boel te configureren, kun je de database nooit vertrouwen, ieder willekeurig moment kan het weer fout gaan. Gelukkig hebben een hoop beginners een zee van tijd en snappen ze niet dat al deze onzin volkomen overbodig is. Een kinderhand is snel gevuld...
Tip: Gebruik een betrouwbare database, scheelt je een hoop tijd.
Niks verneukt? Stond er dan nog geen data in jouw tabelletje? Waarom ga je dan een SELECT doen op een tabel waarvan je weet dat er geen data in staat? Dan is het toch logisch dat je geen resultaten krijgt of niet dan?
Alleen wanneer ik de gegevens ophaal uit mijn database
Kortom, er staat al corrupte data in jouw database, zie de corrupte md5-hashes. En ja, dat heb je allemaal aan het überbrakke MySQL te danken.
Vergeet MySQL en ga een echte database gebruiken, scheelt je heel veel tijd. Een database, DBMS, moet je data beschermen en niet verknallen.