Ik heb een probleem, ik gebruik een template die niet echt goed werkt in IE, daarom wil ik graag dat gebruikers een melding krijgen voordat ze de site bezoeken, firefox bezoekers enzo mogen gelijk door.
Javascript denk ik

Ff code uitvoeren per browser (If is ie ) ofzo ik weet het niet heb het wel eens gezien, javascript is niet echt mijn kant .
Onzin, maak je site valid.
Ik weet ook niet waar dat aan ligt, ik heb nu:
55 Errors, 5 warning(s)

En de meeste zijn xml fouten, maar als ik een code toevoeg dat ie xml wordt, verdwijnt de layout.

Maar, wat voor javascript code moet ik hebben, ik heb nu een, maar ik krijg hem in safari en niet in internet explorer.
Sjoerd schreef op 04.04.2009 18:54
ik heb nu:
55 Errors, 5 warning(s)

Dan heb je nog wel het een en ander te doen.
en nu nog nadere uitleg:
'ik gebruik een template die niet echt goed werkt in IE'

wat bedoel je met template
CSS of wat anders

en je kakelt over problemen maar je verteld ons niet wat nu de problemen zijn die je ondervindt.

Op deze manier kunnen we je niet helpen.
Noppes schreef op 04.04.2009 18:59
en nu nog nadere uitleg:
'ik gebruik een template die niet echt goed werkt in IE'

wat bedoel je met template
CSS of wat anders

en je kakelt over problemen maar je verteld ons niet wat nu de problemen zijn die je ondervindt.

Waarschijnlijk import hij de CSS niet goed, het is me een raadsel.
Noppes schreef op 04.04.2009 18:59
maar je verteld ons niet wat nu de problemen zijn die je ondervindt.

Je geeft inderdaad zéér weinig info.
Laat iets online zien. Grote kans dat je wordt geholpen
Vorige week was daar een topic over, dat vond ik zo grappig dat ik daar zelf ook maar wat voor gemaakt heb;

<?php
$browser = get_browser($_SERVER['HTTP_USER_AGENT'], true);

if($browser['browser'] == 'IE' && $browser['majorver'] <= 6)
{
echo '<div id="explorerbalk"><p>U gebruikt een veroudere versie van Internet Explorer. <a href="http://windowsupdate.microsoft.com/">Update Internet Explorer</a> of stap over naar een <a href="http://www.mozilla-europe.org/nl/firefox/">alternatieve browser</a>!</p></div>';
}
?>

Dit zou je natuurlijk ook kunnen gebruiken om bepaalde browsers helemaal te weren.

Reageren