Jongens ik heb een probleem...
ik heb een spel met database (zoiets als banditi maffiabaas omerta)
maar voor te registreren moet je een bevestigings link toegemailt krijgen. alleen mijn host heeft geen e-mail smtp server dus nu vroeg ik mij af of ik die activatie- code niet gewoon op de registratie pagina kan zetten en dus die activatie-code (die ik overigens wel in de database kan aflezen) vanuit de database kan laten zien op de register.php

alvast bedankt
Bij wat voor host zit je dan als ik vragen mag want ik kan het me bijna niet voorstellen dat een goede host geen e-mail ondersteund...
(volledige hosting dan)
Optie 1) echo je gegenereerde code. De eenvoudigste oplossing.
Optie 2) vervang de mail() door een (eenvoudig) stukje swiftmailer.
ik zit bij woelmuis.nl
woelmuis bied inderdaad geen ondersteuning voor een smtp of pop3 server.
Zoals Arjan al zij gebruik swiftmailer.
oke ik zal het eens proberen...
wacht ik heb al iets opgelost...
ik ben erachter gekomen dat als ik in de database de activatiecode verwijder dat ik meteen kan in loggen maar is er dan geen mogelijkheid dat er op de een of andere manier de code automatisch word verwijdert of dat hij niet eens wordt aangemaakt...
Je wilt dus als iemand zich aanmeld er GEEN activatiecode in de database gezet wordt ?

of dat als hij de eerste keer inlogt dat het dan gebeurd ?

of hoe bedoel je het precies ?
wat ik bedoel is dat zodra hij zich registreert op register.php dat in de database (in de row staat een vakje met activatie) dat die niet eens aangemaakt wordt...
kan dit?
Ja dat kan want als ik het goed lees...
wordt er vanuit register.php een insert gedaan in de database met alle data hierin....
dus als je dan het stukje van de activatiecode verranderd...
sorry foutje

Reageren