Ik heb dus een zelf gemaakt leden script.
Nu wil ik er alleen een activatie e-mail bij maken.
Maar ik weet niet hoe dat werkt.
Kan iemand me daarmee helpen?
Gewoon zoiets als:
<?
# insertquery
if($insertquery)
{
mail()
}
else
{
# iets anders
}
?>
Maar ook als ze email krijgen, ze op een link moeten klikken voor hun account geactiveerd is...
Je maakt een veld "bevestigd" in je SQL tabel, en een scripts bevestig.php?id=%userid% (link die je meestuurd in je mail) die de tabel aanpast, en bevestigd "ja" maakt.
Ok...
Heel makkelijk..
Had niet gedacht dat het zo makkelijk kon :O
zet er wel iets van een beveiliging op, anders kan je gewoon eventjes alle gebruikersnamen activeren door naar die url tegaan met elke keer een ander nummer
Ik gebruik ook een ledensysteem maar het enige probleem dat ik heb is dat wanneer ik uiteindelijk men nieuwsbrief verstuur en de key (noodzakelijk voor uitschrijving wil meesturen) dan gaan alles gebruikers 1 mail aankrijgen met daarin al de gebruikers hun key . Eerder heb ik het script al eens gepost maar ik krijg er keer op keer geen reactie op. OF de reactie "gebruik dan mijn script" -> ik heb zoveel code niet nodig .
Hoe bedoel je met beveiliging Rick?
bijvoorbeeld zoiets meesturen
<?
$geheimtekstje = 'tekst'; // een tekst die alleen jij kent gewoon voor beveiliging
$wachtwoord = 'wachtwoord1'; // het wachtwoord van de gebruiker
$key = md5($geheimtekstje.$wachtwoord);
?>
en dan als link in het mailtje iets als activate.php?id=5&key=deMD5hash

en die dan laten controleren
Ik gebruik alleen de hash ...

activeer.php?key=dehash

Is dat nog steeds veilig of is het met het ID veiliger?
er is een zeeeeeeeeeeeeeeer kleine kans dat meerdere mensen dezelfde hash krijgen en dan zou je dus (in theorie) problemen kunnen krijgen

maar met aleen een hash is het ook goed

Reageren