Hallo, ik zoek een countdownscript. Uit een sql-database wordt een $duur (bijv. 5 minuten) uitgelezen welke naar nul aftelt zodra op een button (start) geklikt wordt, waarbij een user middels een sessie is ingelogd (dit laatste is al klaar). Bij nul kan er middels een echo aangeven worden dat de tijd afgelopen is en/of er een verdere actie komt. Ik denk dat het script niet of deels javascript moet zijn, want bij het verversen van de pagina begint hiermee het script opnieuw of werkt niet goed. Na dagenlang zoeken naar countdownscript heb ik helaas nog geen gevonden die voldoet aan dat wat ik wil.

Wil/kan iemand helpen? Eventueel tegen een lichte vergoeding (als het script maar goed werkt!)

gr. Sunadumari
Ik neem aan dat je naast een 'duur' ook iets van een 'starttijd' in je database heb staan?
De countdown telt af naar 0. de starttijd is dan $duur, of zie ik dat verkeerd?

SanThe: bedankt, echter bij verversen van de pagina begint de countdown opnieuw... dat is niet de bedoeling.
Ik weet niet wat voor systeem het moet worden en hoe jij de database in hebt gedeeld, maar normaal zou het iets moeten zijn van;

- Duur 10 minuten (database)
- Starttijd 13:15 (database)
- Huidige tijd 13:22
- Nog 3 minuten aftellen

sunadumari schreef op 12.04.2009 13:20
SanThe: bedankt, echter bij verversen van de pagina begint de countdown opnieuw... dat is niet de bedoeling.

Niet als je het juiste aantal seconden, minuten en uren in het script stopt.

- Duur 10 minuten (database)
- Starttijd 13:15 (database)
- Huidige tijd 13:22
- Nog 3 minuten aftellen

en hoe kun je dit met php bewerkstelligen?

Ik weet inmiddels dat het Timestamp is, de begintijd heb ik reeds voor elkaar, echter de eindtijd nog niet. Ik moet dus in php aangeven: eindtijd = beginttijd + duur... daar worstel ik nu mee.
Waarom in PHP? Waarom niet in de SQL database? Als je de starttijd hebt kun je toch het verschil uitrekenen?

SELECT TIMEDIFF( '2009-04-12 12:00:00', NOW())

Eventueel zou je met DATE_FORMAT de tijden 'los' kunnen ophalen voor het script van SanThe.
combinatie php en sql, er wordt dus wel opgeslagen in een database.
Maar reken dan ook met de database. Die is nu eenmaal veel beter in het rekenen met data en tijden dan dat PHP dat is.
ok, daar heb ik echter helaas nog niet zoveel kaas van gegeten.
Wat heb je nu in je DB staan en -hoe- haal je die gegevens op?

Reageren