wie kan deze leek helpen?
ik wil van mijn adresboek als ik de snelnaam invul dat de andere gegevens zoals bedrijfsnaam, adres , postcode , woonplaats automatisch aanvuld.
de volgende code heb ik tot nu toe.
<body>
<?
mysql_connect("localhost","dbnaam","ww");
mysql_select_db("klant")or die (mysql_error());
if(isset($_POST["submitKnop"]))
{
if(!empty($_POST["snelnaam"]) && ctype_digit($_POST["snelnaam"]))
{
$strQuery = mysql_query("SELECT * FROM klant WHERE snelnaam = '".$_POST["snelnaam"]."' ");
hij laat de code op een vreemde manier zien maar alles hoort bijelkaar en ik heb geen idee hoe je dit anders hier plaatst.
Gelieve Niet Bumpen:
Twee of meer keer achter elkaar in een topic posten heet bumpen. Bumpen is pas na 24 uur toegestaan en kan een reden zijn voor de admins en moderators om een topic te sluiten. Gebruik indien nodig de knop om je tekst aan te passen.
Je post is nu niet echt leesbaar. Pas je post even aan en gebruik [ignore]
en
[/ignore] tags om je code heen. Om php code zet je uiteraard dit:<?php en ?>Gebruik je knop om dit te doen.
@Frans Eugh.. Als ik je goed begrijp wil je dus een input veld met 'snelnaam' gebruiken, en op het moment dat je die verstuurd, dat dan
Naam:
Adres:
Postcode:
Je kan het ook wel in php doen maar dan krijg je een soort van formulier waarin je de namen ziet staan met een knop en als je daar dan op klikt krijg je alle informatie te zien van de gebruiker....
maar echt zonder te vernieuwen gaat het je zonder denk ik niet lukken.
edit:
@Rene:
dat denk ik niet want er staat: automatisch aanvuld dus het lijkt me niet dat hij eerst wilt posten...
@Frans, Precies wat Marco schrijft, De mooiste oplossing is met Ajax, Ajax klinkt allemaal ingewikkeld enz. Veel mensen die net met PHP bezig zijn worden kriebelig als ze Ajax horen. Maar het is eigenlijk niets anders dan 'onderwater' mooi en simpel dingen te regelen.
Als je eerst eens een beetje gaat stoeien met AJAX voorbeelden waarvan er hier in de tutorials genoeg staan. Kun je het echt mooit flitsend maken.
@Frans Eugh.. Als ik je goed begrijp wil je dus een input veld met 'snelnaam' gebruiken, en op het moment dat je die verstuurd, dat dan
Naam:
Adres:
Postcode:
Daarvoor kan je in je form bij de action een pagina invullen en dan met de ingevulde data na het gesubmit is de gegevens ophalen uit de database en deze dan weergeven....