ik heb een formuliertje gemaakt om een berekening te maken , die prima werkt:
<?php
if (isset($_POST['bereken']))
{
$drop_down = $_POST['drop_down'];
$ampere = $_POST['ampere'];
$kva = $drop_down * $ampere * 1.732 / 1000 ;
}
?>
Deze staat in het formulier:
"<?php echo round($kva,0)?>"
In de drop down kan men kiezen tussen 230 V en 400 V
Ampere moet ingevuld worden
de term "kva" is het resultaat
Nu wil ik gegevens uit de databank halen die voldoen aan het resultaat van de berekening. Dus als de uitkomst 20 kva is, dat eronder de producten getoond worden die aan deze uitkomst voldoet.
Dennis, geef dan geen 'advies'. Je ziet duidelijk dat hij er niet zoveel verstand van heeft, ga dan geen voorbeeld geven die nog onveiliger is dan wat hij oorspronkelijk gemaakt heb. In jouw voorbeeld is het mogelijk om SQL te injecteren, in zijn voorbeeld -niet-...
Geen afbreuk aan de mensen die proberen mij iets bij te brengen. Ik heb inderdaad nog niet veel kennis, daarom dat ik dit forum gebruik om mijn probleem voor te leggen aan professionals.
Iemand komt hier voor het eerst, heeft weinig PHP kennis en heeft toch iets bijna werkende gekregen.
Vervolgens kom jij eraan, jij noemt jezelf 'Master Coder' en doet een opleiding 'ICT Applicatieontwikkelaar', en zegt 'Ik zou zoiets gebruiken!'. Dan kom je met ene stukje code wat eigenlijk helemaal geen goed voorbeeld is; opeens ontstaat het probleem 'MySQL injection' (iets waar de topicstarter waarschijnlijk niet bekend mee is) en op een paar kleine punten na bied jouw code niet echt veel verbeteringen (op de $_SERVER['REQUEST_METHOD'] en wat quote-netheid na dan).
Waarom verwacht jij dat de topicstarter de code niet kopieert? Jij noemt jezelf 'Master Coder' en geeft een voorbeeld zoals jij het zelf zou gebruiken. Dat klopt dan toch van geen kant? Geef dan gewoon het goede voorbeeld, dat kost je waarschijnlijk minder moeite...
Daarnaast heb je absoluut niet het recht om tegen mij te keer te gaan en waar slaat in hemelsnaam die 'zit jij wel eens op FOK' opmerking op? Dan impliceer je dat ik van een kansloos laag niveau ben?
Kom op man, je bent 20, gedraag je dan ook als iemand van 20!
dit is een php forum waar mensen hun probleem voorleggen, als we allemaal "alles" weten, houdt dit forum op met bestaan. ik ben een beginner, en denk dat iedereen ooit eens "beginner" geweest is.
De problemen die ik hier ooit gepost heb zijn allemaal opgelost dankzij de professionele hulp, dit is het voornaamste.
Ik ga er in de loop van de dag nog verder naar kijken, maar wees er zeker van , als ik de oplossing heb, dat ik deze vast en zeker post. Maandagavond a.s ga ik terug naar de cursus, en indien ik het nog niet gevonden heb, stel ik daar de vraag. De oplossing komt in ieder geval op dit forum van zodra ik ze heb. Zodoende kunnen we misschien andere mensen helpen die ook beginner zijn zoals ik.
Ik ben al een paar jaar bezig met webdesign, maar php is nu een nieuwe uitdaging voor een 56-jarige.
Alleszins hartelijk bedankt voor de positieve reacties