Ik heb een textarea met een border en een padding.
Ik wil deze textarea precies evengroot hebben als de <div> waar-ie in zit.
Deze div is resizeable en wanneer deze <div>'s maat wordt aangepast wordt de textarea's maat ook aangepast.
Ik zit nu wel met het probleem: als ik de grootte van de div zonder border/padding ophaal en deze grootte toewijs aan de textarea, word de textarea groter dan de div. Dit komt omdat ie een padding en een border heeft. Hoe kan ik dus de outer-size veranderen van een div, ook wanneer de border, padding of margin van de textarea geen 0 is, zonder dat de textarea te groot/te klein wordt?
Ook als ik textarea style="width:100%;height:100%;" gebruik wordt de textarea te groot.
Ooh, volgens mij zie ik het nou. Een padding is een extra breedte op de breedte die je opgeeft. Je moet dus de padding van de textarea van de breedte van de div afhalen, en die breedte aan de textarea toekennen. Dan zijn ze even breed.
Ooh, volgens mij zie ik het nou. Een padding is een extra breedte op de breedte die je opgeeft. Je moet dus de padding van de textarea van de breedte van de div afhalen, en die breedte aan de textarea toekennen. Dan zijn ze even breed.
Klopt, maar wat nou als ik iets maak dat ook met andere CSS docs moet kunnen werken?
Niet iedereen wil zijn javascript afhankelijk hebben van een specifieke CSS regel.