Ik moet een aanwezigheidregistratie programma maken. Zodat als mensen inloggen op het netwerk (computer aanzetten) er dit komt te staan op de website van de Secretariaat:
Jan Klaasen: Niet aanwezig.
Piet Klaasen: Aanwezig.
Is dit mogelijk met PHP? Zoja, kunnen jullie hier mij dan meer uitleg over geven. Ik kon niks vinden op het internet. Dus ik hoop dat het jullie lukt!
Als de logintime gelogd wordt (volgens mij wel) dan is het nog maar de vraag of je er wat aan hebt. Want die tijd wordt volgens mij overschreven bij het inloggen via VPN of Webmail (als de server dat ondersteund).
En dat zijn juist protocollen die je gebruikt als je niet aanwezig bent.
Denk dat je dan ook wat meer moet nadenken over de infrastructuur op kantoor. Loop eens naar het systeembeheer, gebruiken ze daar al niet iets van kixtart?
Waarom zo moeilijk doen. Als iemand is aangelogd dan weet de domain server dat toch. Maak een tool, die deze info uit de Active Directory leest, en als XML pusht naar een web server om de x seconden. Vervolgens maak je een XML listner (in php), Die casht de gegevens in een file. En vervolgs maak je een frontend die de boel netjes presenteerd.
Dit is denk ik de meest stabiele en betrouwbare oplossing met de gegevens zoals je ze hier geeft.