Ik heb het vorige / volgende script ingebruik van deze website maar omdat ik nu zoveel record heb moet je veel keer op volgende klikken om bij de laatste te komen. Nu zag ik op andere website het volgende: << 1 2 3 4 5 >> o.i.d. Hoe is dat te realiseren ik neem aan dat alles kan met php (zoals ik al ervaren hebt)

alvast bedankt
Oke bedankt voor de moeite, zal zeker uit gaan proberen.
overigens: je kan het ook veel makkelijker doen ZONDER mysql... als het bijvoorbeeld om een gastenboek gaat(zoals ik dat doe) is dat heel makkelijk... ik denk dat julie binnenkort een gastenboek ZONDER mysql, met vorige-volgende en admin en misschien bericht weizigen...:D:D:D:D:D
oke alles veranderd netjes (1 2 3 ) maar niet de pagina zelf hoe moet ik dat dan doen? want zoals het bestaande werkt het niet.

de code is als volgt:

<?
// Variabelen
if(is_numeric($_GET['max'])) $max = $_GET['max'];
if(is_numeric($_GET['start'])) $start = $_GET['start'];

if (empty($max)) $max = 30; // $max is het maximaal aantal resultaten per pagina
if (empty($start)) $start = 0; // Laten staan, hiermee begint de query op het goede punt

// Rekenen
$eind = $start + $max; // Voor de query, tot welke record die moet gaan
$vorige = $start - $max; // Voor de variabele start voor 'vorige'-link
$volgende = $eind; // Voor de variabele start voor 'volgende'-link

// Selecteer alles uit de tabel
$query2 = mysql_query("SELECT * FROM clip ORDER BY naam LIMIT $start,$max") or die("Foutje". mysql_error());
// Aantal rijen opgehaald.
$num = mysql_num_rows($query2);
if (empty($num))
{
echo "<p>Er zijn geen videoclips.</p>";
}
else
{

$i = "$start";
while(list($id, $naam, $url, $speler, $ringtone, $bekeken) = mysql_fetch_row($query2))
{
$i++;
echo "
<tr>
<td><font size=\"2\">". $i ." <a href=\"javascript:NewWindow('popup/popup.php?id=$id','clip','420','480','center','front');\">". $naam ."</a></font><br /></td>
<td width=\"11%\"><font size=\"2\">". $bekeken ."x bekeken</td>
<td width=\"30%\"><font size=\"2\">Download <a href=\"http://www.sitsat.nl/geluidje/zoeken.php?rtquery=$naam&rttypeov=poly\"; target=\"_blank\"> hier</a> de polyfone ringtone.</font></td>
</tr>
";

}

echo "</table><p>\n";

// Kijken of $vorige groter of gelijk is aan 0, dan de hyperlink 'Vorige'
if ($vorige >= '0')
{
echo "<a href=\"archief.php?start=$vorige&max=$max\">Vorige</a>\n";
// De variabele start geeft voor de volgende pagina aan waar de query moet starten
}

// Tellen hoeveel records er zijn
$aantal = mysql_fetch_row(mysql_query("SELECT count(*) FROM clip"));

// Als het aantal groter is dan $volgende de link laten zien
if ($aantal[0] > $volgende)
{
echo "<a href=\"archief.php?start=$volgende&max=$max\">Volgende</a>\n";
// De variabele start geeft voor de volgende pagina aan waar de query moet starten
}
echo "</p>\n";
}
?>
gebruik anders gewoon wat ik heb geschreven, en dan van $items=50; dit maken
<?
$items = mysql_result(mysql_query("SELECT count(*) FROM clip"),0);

// en deze query gebruiken om de data op te halen

$query='SELECT * FROM tabelnaam LIMIT '.($pages['page']*$limits).','.$limits.';';
?>

Reageren